• silvergirl

Min dotter kan inte gå på foten, vad kan det vara?

Ont i foten bara när hon går, ej svullet och gör inte ont att trycka eller vrida, vad är det?

• Svar på tråden Min dotter kan inte gå på foten, vad kan det vara?
  • pigglet

Stukat, spricka, vårta, någon form av liktorn el dyl som växer inåt? Kan väl vara i princip vad som helst? Vad säger läkaren?

• silvergirl

Vi är på gran Canaria och vill inte pröjsa en tusing på läkare som ändå inte kan hjälpa oss. Det gör inte ont alls när hon inte går, man kan massera hårt och vrida vristen. Ingenting syns, varken märke,färg, svullet. Det är under främre trampdynan. Någon som känner igen det?

• Vaniljpinglan
    silvergirl skrev 2013-12-11 12:08:38 följande:
    Vi är på gran Canaria och vill inte pröjsa en tusing på läkare som ändå inte kan hjälpa oss. Det gör inte ont alls när hon inte går, man kan massera hårt och vrida vristen. Ingenting syns, varken märke,färg, svullet. Det är under främre trampdynan. Någon som känner igen det?

Ni vill inte pröjsa? Har barnet ont då gör man väl allt i sin makt för att veta varför inte frågar på ett oseriöst forum. Grancanaria har dessutom bra läkare, pengarna det kostar lär ni få tillbaka nör ni är hemma sen...just ja ni vill i te pröjsa det så länge
  • pigglet

En gång hade jag faktiskt så. Fick det på en badstrand, något som stack in i hälen. Det skar som en kniv när jag trampade. Syntes inget alls. jag var till vårdcentralen och de hittade ingenting. Läkaren karvade lite men menade att det inte fanns något där. Som tur var stod jag på mig - när han petade där med kniven så kände jag att något skavde och liksom rörde sig i foten. Vi bråkade ett tag om det hela och han skulle just ge upp när han faktiskt hittade något - en genomskinlig glasbit tunn som en nål, någon cm lång som stack rakt in. Vilken lättnad!

• silvergirl

akiten

Vaniljpinglan skrev 2013-12-11 12:12:04 följande:
    Ni vill inte pröjsa? Har barnet ont då gör man väl allt i sin makt för att veta varför inte frågar på ett oseriöst forum. Grancanaria har dessutom bra läkare, pengarna det kostar lär ni få tillbaka nör ni är hemma sen...just ja ni vill i te pröjsa det så länge

Varför hänger du själv på ett oseriöst forum?

Man får många bra tips här, därför hänger jag här, när 1177 inte finns att tillgå. Nej jag rusar inte till doktorn i Sverige heller, men gudarna ska veta att jag älskar mina barn ändå.

Du låter som en som har akuten som ditt andra hem.
  • vampyria2
    silvergirl skrev 2013-12-11 23:41:05 följande:
    akiten

Varför hänger du själv på ett oseriöst forum?
    Man får många bra tips här, därför hänger jag här, när 1177 inte finns att tillgå. Nej jag rusar inte till doktorn i Sverige heller, men gudarna ska veta att jag älskar mina barn ändå.
    Du låter som en som har akuten som ditt andra hem.
    Fast har ni inte hemförsäkring och papper i från FK med er? Då är det gratis för barn.
  • vampyria2

Var själv där med min dotter för några år sedan och hon blev sjuk, jag betalade inte en spänn för varken ambulans eller vården hon fick.

• silvergirl

Nu är det bra. Så det var ok att vänta. När hon somnat igår letade jag efter något märke under foten från en glasbit. Man blir ju skraj av såna historier som ovan. Men vi hade gått mycket dagen innan, hon kanske bara var trött i foten.

Har inget papper från försäkringskassan men vanlig hemförsäkring.

Försäkringsbolag ät ju väldigt slingriga och jag är dålig på deras kryphål. Man kanske får igen hälften, med lite tur?

Men ni gick det ju bra! Tack för råden

• silvergirl

Nu är det bra. Så det var ok att vänta. När hon somnat igår letade jag efter något märke under foten från en glasbit. Man blir ju skraj av såna historier som ovan. Men vi hade gått mycket dagen innan, hon kanske bara var trött i foten.

Har inget papper från försäkringskassan men vanlig hemförsäkring.

Försäkringsbolag ät ju väldigt slingriga och jag är dålig på deras kryphål. Man kanske får igen hälften, med lite tur?

Men ni gick det ju bra! Tack för råden

Svar på tråden Min dotter kan inte gå på foten, vad kan det vara?