Tusen tack både Judiths och Gladskit!!!
Den jag funderar på är den i centrala Göteborg. Kronhusparken vill jag minnas att den heter.
Anledningen är att den närmsta kommunala skolan känns sådär, men jag ska ändå gå på en infoträff för att se och försöka bilda mig en egen uppfattning. Känns som allt hänger på lärare oavsett ställe.
Ett önskemål hade varit internationella skolan men rent geografiskt kommer det nog vara en omöjlighet. Det ska funka praktiskt att lämna den yngsta på förskolan där vi bor och sedan den äldsta på skolan. Vittra ligger inte långt från mitt jobb och jag skulle kunna ta det på vägen liksom. Att dessutom få en plats där verkar rätt svårt så en plan B är ett måste.
Jag är öppen för olika pedagogiker om jag bara hör och tycker att de verkar bra. Det här med eget ansvar tycker jag rent spontant låter bra så länge det inte dras till sin spets. Det är ju ett sätt att förbereda sig för studier längre upp i åren, men samtidigt inte glömma att de minsta bara är 6 år och 7 när de börjar 1:an.
Att lämna det gamla tänket känns på sätt och vis lite oroligt i magen men å andra sidan är det ju framåt man ska tänka. Tiderna förändras och det kanske är det här flexibla sättet som är bra. Vad vet jag....?? Här får man ju som förälder stötta och hjälpa till så att ett infasningen i ett sådant här tänkt sker smidigt och bra, precis som du skriver ovan.
Men A och O måste ju ändå vara att barnen är trygga, slipper mobbing och att de faktiskt lär sig något.
Åter igen tack för era svar! Tar gärna emot fler synpunkter