• Emma30

Åka en 4e gång?

Skulle ni åka en 4e gång för inseminering eller hoppa över en månad o göra kontrastundersökning först?

• Svar på tråden Åka en 4e gång?
  • Piffsan

Jag har  inte ännu kommit iväg till Danmark, men vågar tro att jag nog skulle satsa på en kontrastundersökning i det här skedet, om inte för att få bekräftat att inget är tokigt och då ha ett nytt lugn i kroppen

• Emma30
    Piffsan skrev 2013-12-19 23:06:14 följande:

Jag har  inte ännu kommit iväg till Danmark, men vågar tro att jag nog skulle satsa på en kontrastundersökning i det här skedet, om inte för att få bekräftat att inget är tokigt och då ha ett nytt lugn i kroppen smile1.gif

När ska du iväg?

Jag tror att jag gör så att jag hoppar den här månaden.. Fast jag väldigt gärna vill åka.. Men det är ju bara en månad.. får väl se det så.
  • Piffsan

Jag gjorde en skrapning igår efter att de hittat polyper i livmodern, så snart det har läkt ihop och jag fått klartecken från gyn att allt är "normalt" så åker jag. Tror att första ggn blir i mars Längtar!

• Emma30
    Piffsan skrev 2013-12-21 12:31:46 följande:

Jag gjorde en skrapning igår efter att de hittat polyper i livmodern, så snart det har läkt ihop och jag fått klartecken från gyn att allt är "normalt" så åker jag. Tror att första ggn blir i mars smile1.gif Längtar!

Förstår att du längtar :) hoppas det läker fort!
  • Barnojag

Emma är du 30 år?
    Efter 4 fyra försök rekommenderar jag starkt att du går över till IVF.

• Emma30
    Barnojag skrev 2013-12-26 20:08:13 följande:

Emma är du 30 år?

Ja jag är 30.

Men det beror väl lite så varför det inte tagit sig? Jag menar ägget måste ju ändå fästa om man kör IVF? Så det är ju inte säkert att man blir gravid på första IVF?

De sa på kliniken att det är krångligare med IVF.. hormoner man mår dåligt av osv?
  • Saturnus
    Barnojag skrev 2013-12-26 20:08:13 följande:
    Emma är du 30 år?
    Jag har gjort tre men har en 21månaders här hemma. Vad är skälen till att gå över till IVF? Jag funderar också och vill gärna få tips!
Svar på tråden Åka en 4e gång?