• Äldre 11 Dec 23:02
    9180 visningar
    1 svar
    1
    9180

    utomkvedshavandeskap

    Jag skulle nästan kunna skriva en bok av min händelse...
    Jag åkte först till gynmottagningen 21/11 då jag misstänkte missfall, han gjorde ett vul å hittade inge foster. Så jag fick ta blodprov. 25:e november skulle jag ge blod igen för att kolla hur hcg låg, så han ringde senare på eftermiddagen å berättade att den hade dubblats sen den 21:a. 26:e november åkte jag tillbaka till gyn då det var konstaterat missfall, då han gjorde ett nytt vul. fostret var borta från kroppen sa gynläkaren å jag fick piller som hjälpte kroppen med resterna. Värdena hade dubblerats för de va nånting som va kvar som fortfarande producerade hormonet. Sagt å gjort, åkte hem å åt dom tabletterna. Fick lite blödningar men inte mycket å ingen smärta.
    En vecka senare tisdags kväll 3/12 så fick jag extremt ont i magen, svimfärdig å vit i ansiktet när jag stod upp, var tvungen att åka till akuten. Låg där i 6 timmar å dom kunde inte hitta orsaken så dom skickade mig till gynakuten på Danderyd. Där var jag i ca 2 timmar å sedan skickade dom mig på akut operation då det visade sig att jag hade 1,5 liter blod i magen för jag hade ett 9 veckors foster i äggledaren som hade spruckit :(
    Så nu ligger jag hemma med sjukskrivning å ska anmäla gynläkaren som gjorde feldiagnos. Hemskt!!!
    Så nu har jag en klump i magen. Trygg-Hansa betalar inte ut något då jag har fel försäkring, det täcker varken hemförsäkring eller olycksfall. Jag vet ännu inte om försäkringskassan betalar min sjukskrivning, då jag bara är timvikarie. Mitt ända hopp är att patientförsäkringen accepterar min anmäla om vårdskada å betalar ut alla mina utlägg, sveda å värk plus organförlust!!!

    Någon annan som har varit med om samma hemska sak?


  • Svar på tråden utomkvedshavandeskap
  • Äldre 25 Oct 23:53
    #1

    har varit med om lite samma sak, eller ja jag är mitt i det.. gjorde VUL flera gånger utan att dom såg något men jag sa att det va något som va fel, jag kände det på mig!! mitt ägg är iaf inte i äggledaren, är rädd att den har satt sig i bukhålan eller något sånt. Ska dit på måndag och göra en utredning och bestämma vad och hur vi ska göra. Dom har sagt att om jag får extremt ont ska jag åka in men min mage är konstant, extremt svullen och kan inte äta något så är rädd att det redan är för sent :( har precis blivit egenföretagare också så jag kommer inte tjäna ett öre om jag behöver vara hemma. Detta suger......

Svar på tråden utomkvedshavandeskap