• Mellanmjölkens land

Bodys med lååånga ärmar

Vår lilla 7v bebis på 60cm måste ha gorilla i generna nånstans... Stl56/62 i byxor och 68 i bodys. Armarna är lika långa som benen!

Nån som har nått bra tips på bodys med låååånga ärmar? Själva överkroppen är inte så extremlång utan det är ärmarna som blir urvuxna först.

Jag hittade nått plagg från Lundmyr of Sweden där ärmarna gick att förlänga men den bodyn var begagnad så jag vet inte om det är så på nya plagg därifrån (och att köpa nytt för att testa när vi drar igenom storlekar i den här takten känns inte lockande).

• Svar på tråden Bodys med lååånga ärmar
  • Natulcien

Vår son har alltid haft en storlek större på tröjor (och bodysar) än på byxor. Har han lång överkropp, helt enkelt.
    Kan du inte bara köpa större body och vika upp ärmarna?

• viseversa

Jag tycker att lindex bodys är långa i ärmarna. Min bebis har dom bodysen och jag måste nästan alltid vika upp ärmarna.

• Mellanmjölkens land
    Natulcien skrev 2013-12-12 12:53:56 följande:
    Vår son har alltid haft en storlek större på tröjor (och bodysar) än på byxor. Har han lång överkropp, helt enkelt.
    Kan du inte bara köpa större body och vika upp ärmarna?
    Problemet är tvärtom. 62 passar fortfarande längdmässigt men ärmarna är för korta. 68 är alltså lite stora men behövs för ärmlängden
  • fluu

Tycker att kappahl har rätt långa och stora storlekar. Iaf till min miniunge. Annars har oapip.se rätt långa kläder.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mellanmjölkens land

Det kan ha ändrat sig sen Storasyster var bebis men då hade vi problem med att just ärmarna var för korta i relation till resten av bodyn på Kappahls kläder

• Kraftverk

När vår minsting var liten upplevde jag att Holly´s hade riktigt långa ärmar på sina bodysar - åtminstone i de små storlekarna. Jag vet inte hur många varv vi rullade upp dem... Inte jättebilligt kanske, men kanske finns det till bra priser på Tradera exempelvis?

Svar på tråden Bodys med lååånga ärmar