Olika typer av sjukskrivningar, hur gå tillväga?
Hej!
Det ser ut som att jag kommer bli sjukskriven om ett litet tag, väntar på läkartid.
Det är som så att jag studerar just nu, men har inte ansökt om mer CSN och därför kommer sista utbetalningen nu i december, den är för vecka 1-2.
Det jag undrar är hur jag och läkare ska gå tillväga med det hela.
Först kommer jag ju vara sjukskriven student, det sträcker sig fram till vecka 3, det betalar CSN ut. (Ja, förutsatt att F-kassan godkänner, men det tror jag.)
Sen blir det så att jag verkligen måste släppa studierna ett tag, jag mår för dåligt för att orka varken det eller ens ett halvtidsjobb. Så då måste jag kanske ansöka med nytt läkarintyg, dvs vecka 3?
Det är inte helt lätt att hitta hur jag ska göra, och jag funderar såklart mycket på det. Min läkare var osäker med, så jag chansar här för att få veta hur vi ska gå tillväga för det inte ska bli glapp och fel och allt sånt roligt. Lite förberedande sådär, jag orkar inte krångel alls, gråter om jag spiller mjölk verkligen. ;)
Jag undrar även:
Jag har ett extrajobb vid sidan av studierna. Jag minns inte hur det var förra gången jag sjukskrevs, då ett kort tag. Då kunde jag verkligen inte jobba, jag körde budbil och gick samtidigt på lugnande så jag kände att jag var en fara i trafiken.
Nu jobbar jag dock på ett lager och jag har lite tider uppsatta efter nyår. Jag känner såklart att jag inte bara vill överge dem rakt av. Vad ska jag göra med det, jag har för mig att jag fick frågan av min dåvarande handläggare hur JAG kände för jobb, men jag minns inte riktigt. Ska jag sjukskriva mig därifrån direkt, eller kan jag "ställa upp" utan att det blir konstigt och jag blir ifrågasatt? På något vis har de där fyra timmarna fått mig att stressa ner, det är väldigt konstigt. Efteråt är jag dock helt slut, så det är ändå inte helt okej.
(Är inte direkt säker på att jag kommer orka jobba, men jag funderar..)
Mvh,
L.