• Anonym (Abort?)

ultraljud i morgon. måste bestämma mig. behålla eller abort. mitt älskade barn :(

Blivit gravid med p piller. Inte missat några.
    Jag har redan sex barn i åldrarna 17-15 mån.
    Jag är 35 år. Lever med sambo i stort hus.
    3 barn bor på heltid resten vv.

Min sambo är livrädd. Rädd att min kropp ej ska klara en grav till. Har problem med magen. Har en stelopererad rygg. Jobbiga graviditeter bakom mig.

Hur ska man göra?? Ska jag döda mitt egna kött o blod. Leva med en abort till. Gjorde en för 3 år sen med tvillingar med inrådan av 2 läkare. Pga av min rygg.

Jag går sönder. Barnen vill inte ha ett syskon till har de sagt. ( de vet ej om denna grav)
    Jag o sambon har 15 månaders barnet ihop. Resten är mina.

Snälla jag gråter ihjäl. Hur ska man välja hur man ska göra? Orkar inte mera.
    Jag vet ATG jag typ blir liggandesi 8 månader.

Snälla hoppa inte på mig. Ge mig råd o stöd.

• Svar på tråden ultraljud i morgon. måste bestämma mig. behålla eller abort. mitt älskade barn :(
  • Anonym (Rädda ryggen)

Med din historik låter det som att abort är det bästa för din kropp. Barnen har nog inget emot att få syskon, de är nog mest oroliga för hur du ska vara under graviditeten och första perioden efter (framförallt de äldre barnen som vet att du har ryggproblem).

Vill din sambo ha barnet? Att han är rädd förstår jag, men vill ha ha ett till barn? Vågar du chansa med din rygg? 
    Väljer du abort bör du inte se det som en abort utan som proaktiv ryggoperation.

• Jill 79

Usch vilken situation. Jag är ingen som propagerar för abort, skulle själv ha väldigt svårt för att utföra en. Men i ditt läge så känns det nästan självklart. Tänk om det går åt helvete med din kropp. Du har många andra som är beroende av dig. Om jag skulle föda barnet skulle jagnsteeilisera mig efter för att slippa hamna i samma dilemma igen. Plus att jag inte tror att ppiller är jätte nyttigt för oss som börjar bli lite äldre. Hoppas allt löser sig till det bästa

• Anonym (-----)

Hur har det gått Ts?

Svar på tråden ultraljud i morgon. måste bestämma mig. behålla eller abort. mitt älskade barn :(