• Vaniljgiraff

Kläder,smink osv på tonåring

Tycker ni att det är okej att man sminkar ögonbrynen hårt,klär sig i urringade kläder,testar saker osv när man bara är 13 år? Sen håller på med äldre killar som är kring 15-16 år? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-12 17:58
    Med "testar saker" så menade jag alkohol,röka och snusa.

• Svar på tråden Kläder,smink osv på tonåring
  • Fjärilslarv

haha ja det hör ungdomen till och 2-3 års ålderskillnad är inte speciellt mkt.

• Padda

Jag gillar inte att utseendefixering tycks sjunka i åldrarna samtidigt känner jag att en 13 årig flicka är en individ och jag har inte rätt att dömma henne om hon vill klä sig på ett vist sätt eller börja sminka sig. Det är hennes val. Frågar hon så kan jag vara ärlig och säga att jag inte tycker att det är snyggt och att jag har svårt för den stilen men jag skulle aldrig kräva att hon ändrade sin stil eller attityd för att jag inte förstår den. Frågar du mig däremot om alkoholkonsumtion eller bruk av cigaretter så skulle jag nog irritera henne till vanvett genom att tydligt visa min ovilja :P

• Hannah76

Min 13åring får sminka sig hur hon vill, men jag föredrar att hon klär sig "ordentligt". Jag har aldrig behövt neka något klädesplagg eller någon sminkning.
    Med ordentligt medar jag fräscht, inte för utmanande och passande efter situation. Lite urringar skulle jag inte reagera på.

Svar på tråden Kläder,smink osv på tonåring