• Anonym (Varför)

Mitt barn råkade berätta..

Mitt barn på några år under 10 år försa sig om styvmors grav. Har anat detta en kort tid..
    Nu e h*n rädd för att hon blir arg!
    H*n har vid flera tillfällen sagt att hon blir arg om h*n berättar saker som h*n inte får säga, märkliga saker oftast..

Varför lägger man över sånt på barn?
    Jag säger att h*n inte behöver berätta, vill inte göra nån stor sak av det.

Varför säger man det tidigt i grav. till ett barn om man inte vill att det ska komma ut?

• Svar på tråden Mitt barn råkade berätta..
  • Anonym (?)
    Anonym (Varför) skrev 2013-12-13 10:28:46 följande:
    Mitt barn på några år under 10 år försa sig om styvmors grav. Har anat detta en kort tid..

Nu e h*n rädd för att hon blir arg!

H*n har vid flera tillfällen sagt att hon blir arg om h*n berättar saker som h*n inte får säga, märkliga saker oftast..

Varför lägger man över sånt på barn?

Jag säger att h*n inte behöver berätta, vill inte göra nån stor sak av det.

Varför säger man det tidigt i grav. till ett barn om man inte vill att det ska komma ut?

Jag fattar inte, är styvmor död? Och ingen vet nåt?
  • Anonym (Frida)
    Anonym (?) skrev 2013-12-13 11:40:14 följande:

Jag fattar inte, är styvmor död? Och ingen vet nåt?
    Sssch! Säg inget högt! Nu kommer ju h*n att bli arg på dig också! 
  • Pipal

Hakade upp mig på dethär. Jag har inga barn, men jag tycker inte det känns rätt att lära barn att bära på hemligheter. Tänk vad det kan få förödande konsekvenser om barnen varit med om något hemskt och någon vuxen sagt att det är en hemlighet?!

• SupersurasunkSara
    Pipal skrev 2013-12-13 17:23:17 följande:
    Hakade upp mig på dethär. Jag har inga barn, men jag tycker inte det känns rätt att lära barn att bära på hemligheter. Tänk vad det kan få förödande konsekvenser om barnen varit med om något hemskt och någon vuxen sagt att det är en hemlighet?!
    Ja, jag vet inte hur andra gör, men jag lärde mina att roliga hemligheter kan man  ha, andra ska man berätta om. När de blev äldre så fattade de själva skillnaden mellan vilka 'roliga' man ska berätta ändå och inte.
  • Lady Gaga
    Anonym (Frida) skrev 2013-12-13 12:09:55 följande:
    Silence! I KEEL you!
  • MajaVira
    Anonym (Frida) skrev 2013-12-13 12:09:55 följande:
    Då har du missuppfattat TS, det är "hon" som kommer att bli arg - inte "h*n".
  • Anonym (Författare)
    Skepparen skrev 2013-12-13 11:02:08 följande:
    Anonym (Varför) skrev 2013-12-13 10:28:46 följande:Herregud, ni måste skriva vad ni menar. Att förkorta ett ord så att det bildar ett helt annat  och dessutom fylla texten med hon, h*n etc gör det helt sjukt svårt att läsa.  Jag läste tre gånger utan att förstå annat än att TS verkade förvirrad. Tack Anonym (olik) för att du lyckades förmedla att TS inte menade "grav" utan graviditet. 

Jag förstod inte mycket jag heller. Grav som i kyrkogård, kom igen Ts va f_n.
  • 2013
    Pipal skrev 2013-12-13 17:23:17 följande:
    Jag lär barnen att hemligheter inte är bra, om någon säger att de ska hålla något hemligt så ska de genast berätta för mig eller pappa.

• Anonym (Mellanmjölk)

Hahaha oh the confusion

• nymedlem

Det är väl bara att du berättar för ditt barn att denna hemlis stannar hos dig så blir ingen arg.

• puss

d* k*n j* s*g* t*ll h*n a** h*n *nt* b*h*v*r v*r* r*dd

*puss puss puss puss*
  • MajaVira
    puss skrev 2013-12-20 18:31:52 följande:
    d* k*n j* s*g* t*ll h*n a** h*n *nt* b*h*v*r v*r* r*dd
    v*lk*t br* r*d!
  • puss
    MajaVira skrev 2013-12-20 18:34:19 följande:
    v*lk*t br* r*d!

j*  *ll*r h*r!!
    *puss puss puss puss*
  • Miss P
    Anonym (Författare) skrev 2013-12-13 18:18:03 följande:

Jag förstod inte mycket jag heller. Grav som i kyrkogård, kom igen Ts va f_n.
    Graviditet!
Svar på tråden Mitt barn råkade berätta..