• Finmamma

    Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?

    Ngn mer som ska börja med gonal-f i januari??? Jag ska börja med den minsta dosen 37.5. Tar gären emot erfarenheter fr er som använt gonal-f Vi försöker få ett tredje barn. Har två som blev till med pergotime

  • Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?
  • Demajbebis

    Nu börjar jag känna av lite värk i magen. Ca 5 dagar till bim. Ganska säker på att mensen dyker upp precis som vanligt. O så börja om med alla sprutor o helvete igen. Bläää. Men får väl hoppas liiiite till!

  • Demajbebis

    Nej jag vågar inte än. Avvaktar till måndag/tisdag. Har inte ont mer jättekonstigt . Hade ju sån värk ca en vecka efter ägglossning me, sen försvann det o kom nu igen. Googlat lite som varje månad o tydligen kan man ha mensvärkliknande smärta i början av graviditet me. Så jag vet inte va ja ska tro mer . Blir trött på detta bläää

  • Demajbebis

    Ingen mens än, för var dag som går utan mens så har jag kvar hoppet! Bim är runt imorgon men känns inget som att den skulle va på g! Tänker dock inte testa förrän tidigast onsdag-torsdag pm mensen ej dykt upp orkar inte bli besviken !! Håller alla tummar jag har!!!!

  • Demajbebis

    O där kom mensen, exakt på dagen :( orkar snart inte mer! Trodde verkligen att det var nåt denna gång! Fan när ska det bli vår tur???:( :(

  • Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-06-01 08:42:20 följande:

    O där kom mensen, exakt på dagen :( orkar snart inte mer! Trodde verkligen att det var nåt denna gång! Fan när ska det bli vår tur???:( :(


    Ge inte upp! Hur tungt det än känns så ge inte upp, sikta redan in sig på nästa försök! Vi börjar i börjar på augusti!
  • Demajbebis

    Finmamma, jag ringer läkaren imorn o sätter igång med gonal-f imorn kväll igen, d e ju andra dagen man ska börja. Jag vet, men första dagen mensen kommer är alltid likadan, man lipar o känner sig som den mest värdelösa människa i världen, sen går d över o d e bara upp igen, inte mkt val! Är d pga missfall man får vänta innan mannen börjar igen? Kram

  • Demajbebis

    Då har jag fått nytt schema, ikväll börjar jag med gonal-f 75 , tom torsdag. Fredag lördag söndag höjer jag till 100. Sen ultraljud på måndag. Då håller vi tummar igen,

  • Finmamma

    Jag svarar bättre om jag hoppar en månad. Den månaden vi började direkt på samma mens slutade med jätte lång stimulering på 3 v innan något hände och en rejäll överstimulering. Kunde inte gå upprätt! Gör inte om det fler gånger. Dessutom har kliniken semesterstängt i juli. Därför börjar vi i början av augusti. Stort lycka till till er!

  • Demajbebis

    Oj! Hoppas inte d blir så för mig! Gud va mycketman ska behöva tänka på, helt sjukt! Vi är helt grymma egentligen om man tänker efter! Jag håller alla tummar för oss alla!!

  • Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-06-02 14:59:41 följande:

    Oj! Hoppas inte d blir så för mig! Gud va mycketman ska behöva tänka på, helt sjukt! Vi är helt grymma egentligen om man tänker efter! Jag håller alla tummar för oss alla!!


    Visst är det så!!! Jag har gjort 3 stimuleringar och börjar därför ha ganska bra koll på hur min kropp reagerar. Detta va din första va??
  • Demajbebis

    Nu är detta bara som jag spekulerar men jag tror att hon kanske bad mig ta ovitrellespruta lite för tidigt, äggblåsan var ju endast 14mm då. De solskenshistorier jag läst har äggblåsan varit allt mellan 18-20 mm. Får stå på mig lite denna gång, säger hon igen när den är 14mm så ska jag fråga om jag inte ska avvakta nån dag...

  • Demajbebis

    Jag kör denna omgång med sprutor o håller självklart tummarna att det tar sig. Gör det inte det- så är jag inte alls lika ledsen denna gång. Min sambo är från Grekland och hans mamma har hittat en klinik där hon betalar hela kalaset. Dom undersöker mig o så gör dom kiturgiskt ingrepp som görs på kvinnor med pco- de bränner bort äggblåsor med hjälp av laser och sen bör man få normal ägglossning på egen hand. Detta har jag aldrig hört talas om, googlat lite och visst finns det i Sverige menar ytterst ovanligt att man får igenom. Så nu är jag fylld med hopp. Blir det inget denna gång så har vi bokat 27 juni till 16 juli är vi i Aten och bör hinna med allting då! :)

  • Demajbebis

    Varit på ultraljud idag cykeldag 9. Inget på g än. Kört dos 75 mån-tors förra veckan o sen 100 fre-sön. Nu höjde hon till 125 o så ultraljud på fredag igen, cykeldag 13. Tröttsamt det här farandet fram o tillbaka till ultraljud, 12 mil tur o retur för 5 minuters undersökning! Blääää!

  • Demajbebis

    Fan. I fredags var jag ju på ultraljud o där va en blåsa på 11,5 mm. Så över helgen fick jag höja dosen till 150, kört det fredag lördag söndag. Idag ultraljud igen, då var den 13 mm så den hade ej vuxit mer än 1,5 mm på 3 dagar! :( så hon sa att ikväll ska jag ta 150 igen o sen imorgon ovitrelle. Tror ni d finns chans att den växer till dig o d ändå blir ägglossning?? Är så tveksam :(

Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?