• Anonym (jobbigt...)

Ska göra abort i vecka 17+6, någon annan?

På tisdag är jag i vecka 17+6, då ska jag få komma in och avbryta graviditeten. Det är hemskt... jag kommer må så dåligt över att jag dödat mitt barn, och jag hatar mig själv för jag kommer gå igenom det här... jag önskar jag hade gjort det mycket tidigare men det tog såhär lång tid för mig att faktiskt bestämma mig. En abort är bäst för alla parter. Jag är fullt medveten om att det är väldigt sent.. och som sagt så hatar jag mig själv för det här. Jag gråter hela tiden och kan inte äta, sova, ingenting. Det äter upp mig från insidan.. jag har ganska mycket psykiska problem och har flera tablettöverdoser och annat bakom mig. Jag behöver inte höra att det är mord, ett riktigt barn med alla kroppsdelar på plats, att alla sinnen fungerar.. jag vet allt det där. Och det är hemskt. Men jag har bestämt mig och det finns ingen som kan ändra på det. 

Finns det någon annan som varit i samma situation? Någon som kan berätta om sin abort i vecka 17+? 

• Svar på tråden Ska göra abort i vecka 17+6, någon annan?
  • fluu
    Anonym (hanna) skrev 2014-04-27 05:18:00 följande:
    För att jag läst tråden och kan tänka själv...

Och för den delen så har jag aldrig skrivit att jag skulle veta det 100%. Men jag utgår från att om man står och överväger en abort/adoption så är man inte säker åt någon dera hållen. Utan mer troligt är att saken inte handlar om vad man vill, mer om vad man känner man kan och klarar.

Och skulle vara bra att ni läste tråden innan ni börjar spruta ur er anklagelser. TS behöll barnet. Så alla ni som förespråkade abort var dom som denna gång gav henne ett råd hon inte ville leva med. Och jag tycker inte det är så svårt att kunna förstå, att alla trådar om handlar om "ska jag göra abort?"...inte skrivits av en person där det är ett enkelt beslut att ta en abort, utan helt tvärtom faktiskt.
    Men suck..... För det första handlar väl de senaste sidornas råd om en annan än TS. Jag är helt på det klara med att hon valde att behålla. Och du är väldigt trångsynt om du tror att målet med allas råd är att få TS att göra just så.
    Och sluta generalisera. För vissa är abort ett lättare beslut än att välja strumpor på morgonen och för vissa är det det svåraste valet någonsin. Vissa känner bara lättnad efteråt och vissa sörjer i år eller kanske till och med ångrar sig. Vad är det som är så obegripligt med det?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Eza

Blev det någon blogg TS? Skaffa en annars! Väntar med spänning att få en länk så jag kan fortsätta följa dig. Om inte annat får du fortsätta uppdatera här! Flört

• Feliciia 92
    Eza skrev 2014-04-28 18:09:20 följande:
    Blev det någon blogg TS? Skaffa en annars! Väntar med spänning att få en länk så jag kan fortsätta följa dig. Om inte annat får du fortsätta uppdatera här! Flört
    Håller med! Enda anledningen till att jag är kvar här är för att se om TS säger något om hur det går eller om det finns någon blogg :3 
  • Anonym (Lycka)
    Anonym (jobbigt...) skrev 2014-04-14 13:41:24 följande:
    Jag har faktiskt funderat på att starta en blogg, har fått så mycket underbart stöd här och skulle vilja få det i fortsättningen också. Och sen kan det vara skönt att skriva av sig om allt som händer. I skrivande stund sitter jag hemma hos min mamma. Så vitt jag vet har hon varit drogfri i över en månad, dock dricker hon fortfarande, och röker, men det är en sån himla förbättring. Hon mår så mycket bättre, hoppas bara det håller i sig! Hon har börjat visa sig lite gladare över att få ett litet barnbarn också, tror hon tycker det är kul innerst inne, men att rädslan för att bli övergiven tar över. Men jag ser igenom det arga. Lillan i magen växer så det knakar, det är bara 5 veckor kvar nu och jag börjar bli lite nervös. Jag kommer trots allt inte ha med mig någon på förlossningen men hoppas att barnmorskorna ger mig det stöd jag behöver. Det känns ändå bra, har den attityden att jag klarar det själv. Det är klart jag klarar av att föda min dotter själv! Jag tar det som det kommer helt enkelt. Då det heller inte finns någon som kan skjutsa in mig när det är dags har jag fått hjälp att anordna ambulansskjuts, de är så otroligt snälla och stöttande allihop. Jag ångrar inte en sekund att jag behöll henne, och jag tror på ödet. Jag tror på att det var meningen att jag skulle behålla henne så hon kunde få ordning på mitt liv, och min mammas liv. Hon blir vårt mirakel. Jag längtar efter henne, att få börja mitt liv ihop med henne, jag ska vara en sån typisk töntig mamma! En sån som går på babysim och babyyoga, och som köper matchande kläder till oss. Jag ska ge henne allt jag kan!
    Grattis till dig! Så underbart att höra att din mamma får hjälp också! Har levt under samma förhållanden så vet hur det är.. Men man tar lärdom av det när man själv blir förälder..Man vet hur man INTE ska göra med sitt egna barn :) Jag har snart 3 barn och har klarat mig väldigt bra =) Blev det nån blogg? Vore kul att följa dig =)
    Lycka till med allt!
  • 1234568
    fluu skrev 2014-04-27 16:54:25 följande:
    Men suck..... För det första handlar väl de senaste sidornas råd om en annan än TS. Jag är helt på det klara med att hon valde att behålla. Och du är väldigt trångsynt om du tror att målet med allas råd är att få TS att göra just så.
    Och sluta generalisera. För vissa är abort ett lättare beslut än att välja strumpor på morgonen och för vissa är det det svåraste valet någonsin. Vissa känner bara lättnad efteråt och vissa sörjer i år eller kanske till och med ångrar sig. Vad är det som är så obegripligt med det?
    Du skriver "för vissa är abort ett lättare beslut än att välja strumpor på morgonen..."

Hör du inte själv hur sjukt det låter? Vilka människor det finns på vår planet..När man hör sådant så börjar man förstå hur det finns läkare som inte mer vill utföra aborter. Kondom, p-piller eller avhållsamhet är ord såna människor skulle praktisera! USCH
  • fluu
    1234568 skrev 2014-05-01 19:38:00 följande:
    Du skriver "för vissa är abort ett lättare beslut än att välja strumpor på morgonen..."

Hör du inte själv hur sjukt det låter? Vilka människor det finns på vår planet..När man hör sådant så börjar man förstå hur det finns läkare som inte mer vill utföra aborter. Kondom, p-piller eller avhållsamhet är ord såna människor skulle praktisera! USCH
    Varför skulle det vara sjukt? Och vari finns logiken i att en person som gör abort och tycker att det är ett lätt beslut skulle ha varit oskyddad eller använda abort som preventivmedel(vilket inte går)?
  • Anonym (A)
    fluu skrev 2014-05-01 19:57:04 följande:
    Varför skulle det vara sjukt? Och vari finns logiken i att en person som gör abort och tycker att det är ett lätt beslut skulle ha varit oskyddad eller använda abort som preventivmedel(vilket inte går)?
    Håller med! Jag har själv haft turen att slippa bli oplanerat gravid, men jag tror att ju mer jag hade gjort för att förhindra graviditeten, desto lättare hade det varit att fatta beslut om abort. Just pga allt tjat om att man inte ska använda abort som preventivmedel kan jag tänka mig att många som blir gravida pga slarv med preventivmedel känner att de borde behålla barnet som ett "straff" (bra början för barnet...). Om man däremot har blivit gravid trots att man har skött sitt preventivmedel exemplariskt finns inte samma skuldkänslor och det kan nog vara lättare att snabbt fatta beslut om abort och gå vidare. Jag förstår inte varför man ska behöva känna skuld över en abort öht. Om man anser att kvinnan redan i det stadiet har skyldigheter gentemot barnet borde man väl vara emot abort? Om man inte anser att embryot är en person och därför är för abort finns det väl ingen anledning för kvinnan att känna skuldkänslor?
  • Respan

Hitta denna tråd nu och vart nyfiken på hur det går för dig? :)

• Anonym (klara)
    1234568 skrev 2014-05-01 19:38:00 följande:

Visst är det grymt sjukt! Man blir ju ledsen när man hör folk prata så lätt om abort. Man undrar var samhället är på väg, det finns inget etik och moral kvar idag. Så visst var det bättre förr.
  • fluu

Btw så har jag också drabbats av mf. Den senaste(vecka 9)  hände hemma, ut kom en liten alien som jag kunde se tår och navelsträng på. Självklart var det hemskt och traumatiskt, men ändå skulle jag göra abort om jag kände att det var det bästa alternativet. Och inte skulle det vara någon helt enkel utväg.

• Anonya

Hur har det gått, TS? Hur har du och din halvt år gamla tjej det? 

• Anonym (Undrar)

Hittade denna tråd idag och undrar också.hur allt gick sedan?

Svar på tråden Ska göra abort i vecka 17+6, någon annan?