Vägrar sova utan att ha ett finger i munnen
Hej,
Fler problem än i rubriken, men det är väl det som är värst...
Vår 4 mån bebis har sedan 6 veckor tillbaka krävt att ha ett finger i munnen när hon sover. Vi har försökt sedan första början (från en vecka gammal) att få henne att acceptera en napp, men hon vägrar alla modeller vi testat.
Det är helt ohållbart längre nu då vi omöjligt kan ligga vakna med ett finger i munnen på henne 15 timmar per dag, då jag och tjejen inte kan sova när hon suger. Har även försökt få henne att suga på sin egen tumme, men hon vägrar även det.
Vad kan man göra för att vänja av vid att sova utan att suga på ett finger? Jag har sovit max 2 timmar per natt i 6 veckor nu pga detta... Har tyvärr ingen hjälp i närheten då vi flyttat till en ny stad nyligen.
/Tommy
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-14 20:47
Hon sover även otroligt dåligt sedan dessa 6 veckor. Hon vrider och vänder på sig konstant, väcker sig själv var 5:e minut (inte helt, hon kan somna om oftast) och hon vaknar av minsta lilla ljud. Vi kan inte vända oss i sängen eller lyfta huvudet från kudden utan att hon vaknar och börjar gråta direkt.
Måste ha hjälp snarast, då min tjej är deprimerad efter förlossningen och jag själv snart går i bitar av sömnbrist och irritation.