• Miss MJ

Kraftig smärta i rygg, mage och ljumskar.

Väntar mitt andra barn och är i v 34 nu och har haft foglossning sedan v 15. Men nu har jag gräslig värk i rygg, mage och ljumskar. Den strålar ner i benen och jag har fått svårt att sitta, stå och gå. Känslan i kroppen är att det går mot förlossning snart men samtidigt är det ju hela 6 v kvar så det känns tidigt. Är det någon mer som har det såhär i denna vecka eller i närliggande vecka?? Man blir så otroligt trött på att ha sådan värk hela tiden och humöret börjar ju svikta nu. Vill nästan att det ska vara v 40 nu för jag står snart inte ut mer. Men vi har en hel del kvar att göra innan bf så samtidigt får det gärna dröja och såklart helst in på nästa år... Men när trycket Är som kraftigast och då det känns som bäckenet, höfterna, blygbenet och svanskotan ska spricka så vill jag ha slut på det .... Som sagt är det någon mer som känner de här besvären? Alltid skönt att inte känna sig ensam på nåt sätt.

• Svar på tråden Kraftig smärta i rygg, mage och ljumskar.
  • seffi1985

Jo jag har haft likadant idag, som tur var släppte värken med 1 g Alvedon och sängvila för mig. Min tanke är att bebis kanske fixerar sig, har hört att det kan ila och göra ont. Om inte din plutt redan är fixerad förstås.

• Miss MJ

Tack för ditt svar! Ja det är säkert så att bebisen fixerade sig igår. Idag har det känts bättre. Men emellanåt gör det skitont. Ska nog slå bm en signal i morgon även om jag har en tid på torsdag. Bara känner att detta kommer aldrig att gå alla 40v. Det kommer bli en tidig förlossning tror jag. Så det är väl de jag ev skulle vara lite orolig för att det kommer snart. Går in i v 35 nu så jag vill ju helst att den kommer tidigast v 38.... :)

• Bellamamma72

Är oxå i v 34 och har skitjobbig foglossning, haft sen v 14, sen ngr dgr har jag haft en fruktansvärd molande mensvärk som strålar som knivar i ljumskarna. Idag har jag fått jobbig värk i nedre delen av ryggen, dusch hjälper inte o inte heller alvedon så...... mkt gnäll blir det tyvärr Det här är mitt 4e barn, en liten sladdis med 15 år emellan, och det yngsta barnet fick jag i v 36+3 så jag hoppas att det inte är ngt på gång nu!

• Miss MJ

Precis så känner jag också emellanåt. Som en gräslig mensvärk som strålar ut i ljumskarna. Idag har det varit bättre, men igår när jag var ute på en kort promenad med hunden trodde jag mina höfter skulle knäckas! Jäklar vad ont jag hade, v ar ett rent sjå att ta sig hem.... 
    Ibland är det svanken som känns som att den är på väg att brytas sönder.
    Håller med dig om att det blir en hel del gnäll, pust och stön just nu. Humöret påverkas ju också  när man har så ont och vill så mycket....
    Hur går det för dig Bellamamma72?

• Bellamamma72
    Miss MJ skrev 2013-12-17 21:16:23 följande:
    Precis så känner jag också emellanåt. Som en gräslig mensvärk som strålar ut i ljumskarna. Idag har det varit bättre, men igår när jag var ute på en kort promenad med hunden trodde jag mina höfter skulle knäckas! Jäklar vad ont jag hade, v ar ett rent sjå att ta sig hem.... 
    Ibland är det svanken som känns som att den är på väg att brytas sönder.
    Håller med dig om att det blir en hel del gnäll, pust och stön just nu. Humöret påverkas ju också  när man har så ont och vill så mycket....
    Hur går det för dig Bellamamma72?
    Jo, det har lugnat ner sig nu, värk igår kväll och inatt och allmänt irriterad på karln som kan duna in så skönt i kudden
Svar på tråden Kraftig smärta i rygg, mage och ljumskar.