Seglaren1 skrev 2013-12-17 20:33:45 följande:
Tack för ditt svar!

vad obehagligt med leverklåda! :-/ kom det av gravidteten? Jag är sjukt svullen i magen på kvällen, men har lite mage från innan så annars kan jag inte se någon större skillnad :-P
Ja, levern omvandlar gravidhomonerna till gallsyror och skickar runt dem i blodet. Händer väldigt sällan tidigare än terdje semestern, är ganska farligt för barnet. Vanlig gravidklåda är inte farligt!! Leverklåda yttrar sig typ bara på handflator och fotsulor.
Jag har en tråd med skillnad på min mage förra veeckan (svullen) och denna (gravidbula). Den är rätt liten, men jag var jätteplatt innan.
Jag måste bara säga att mitt problem är att jag... eftersom jag inte känner mig gravid så har jag inget att "knyta an till"? Och jag har gått från att röka 2 paket om dagen, 6 koppar kaffe och ett glas rött till maten varje kväll, med sushi flera dagar i veckan till att få sluta äta mina mediciner för mitt smärtsyndrom... Jag känner absolut ingenting för den här "ungen" än att den förstör mitt liv, just nu. Kan du knyta an utan symptom?