• Seglaren1

Känner mig inte ett dugg gravid!! :(

Hej allihop!
    Någon som kännt som jag gör? Jag är alltså gravid i vecka 15, men har inte haft några som helst symptom på cirka 3 veckor nu! inget illamående, inga ömma bröst, inte trött.... INGENTING! Går det över vid den här tiden i gravidteten? Det är ju förstås jätte skönt att slippa illamåendet men känner mig ogravid.

• Svar på tråden Känner mig inte ett dugg gravid!! :(
  • mikkau

Jag hade lite illamående (i typ tre dagar) i början av graviditeten, sen kände jag inte av det alls innan jag kände bebisen röra sig fram mot v20. Jag var helt övertygad att det inte skulle finnas nån bebis vid RUL, men det fanns det ;). Så det är helt normalt :)

• Jacqueline

Det kallas för spökveckorna jag är i samma sits ,går in i vecka 15 imorgon men har dock börjat känna rörelser redan (tredje barnet) och jag har doppler att lyssna med om jag skulle känna mig extremt orolig någon dag....

• Seglaren1

Är det en skön känsla när bebis rör sig i magen? jag vet inte om jag inbillade mig häromdagen men kände kanske något fär inne, som små bubblor typ... Hehe Jag längtar så till ultraljudet så allt känns verkligt!

• mikkau
    Seglaren1 skrev 2013-12-15 18:37:21 följande:
    Är det en skön känsla när bebis rör sig i magen? jag vet inte om jag inbillade mig häromdagen men kände kanske något fär inne, som små bubblor typ... Hehe Jag längtar så till ultraljudet så allt känns verkligt!

Det är en rätt konstig känsla! I början kändes det mest som det kurrade i magen, vilket kändes skumt när man inte var hungrig, men sen när bebisen börjar flytta på sig och sparka är det underbart. Eller inte när den ligger och sparkar på revbenen, det kan göra rätt ont, men annars är det mysigt :)
  • Jacqueline
    Seglaren1 skrev 2013-12-15 18:37:21 följande:

Är det en skön känsla när bebis rör sig i magen? smile1.gif jag vet inte om jag inbillade mig häromdagen men kände kanske något fär inne, som små bubblor typ... Hehe smile1.gif Jag längtar så till ultraljudet så allt känns verkligt!

Känns väldigt speciellt just nu är det mest fladder och små knuffar ,känns ungefär som när någon petar en försiktigt i magen fast inifrån...typ ^^ jätte svårt att förklara
  • Seglaren1

Hoppas jag känner något snart då :) tack för era svar! Det lugnade mig lite grann :) :)

• Emnil

Känner igen mig, 14+2 och inte några starka symptom. De finns men mkt svaga! Inväntar mer rörelse där inne. Kan ha känt i några veckor, kändes inte som gaser :)

• harvey369

Men vännen, det är ingen fara. Jag hade symptom i vecka 4-6, sen försvann de stört. I vecka 9 fick jag komma till läkaren på kk pga leverklåda, och började helt plötsligt gråta och skrek "vad gör jag här? han är död! mina bröst har till och med krympt!". Hade på familjeliv fått höra att symptom som försvinner i vecka 6 = missfall.

Hjärtat slog som jag vet inte vad. Idag är jag i vecka 13, börjat få mage, och känner mig fortfarande inte ett dugg gravid.

• Seglaren1

Tack för ditt svar! vad obehagligt med leverklåda! :-/ kom det av gravidteten? Jag är sjukt svullen i magen på kvällen, men har lite mage från innan så annars kan jag inte se någon större skillnad :-P

• harvey369
    Seglaren1 skrev 2013-12-17 20:33:45 följande:
    Tack för ditt svar! vad obehagligt med leverklåda! :-/ kom det av gravidteten? Jag är sjukt svullen i magen på kvällen, men har lite mage från innan så annars kan jag inte se någon större skillnad :-P
    Ja, levern omvandlar gravidhomonerna till gallsyror och skickar runt dem i blodet. Händer väldigt sällan tidigare än terdje semestern, är ganska farligt för barnet. Vanlig gravidklåda är inte farligt!! Leverklåda yttrar sig typ bara på handflator och fotsulor. 
    Jag har en tråd med skillnad på min mage förra veeckan (svullen) och denna (gravidbula). Den är rätt liten, men jag var jätteplatt innan. 

Jag måste bara säga att mitt problem är att jag... eftersom jag inte känner mig gravid så har jag inget att "knyta an till"? Och jag har gått från att röka 2 paket om dagen, 6 koppar kaffe och ett glas rött till maten varje kväll, med sushi flera dagar i veckan till att få sluta äta mina mediciner för mitt smärtsyndrom... Jag känner absolut ingenting för den här "ungen" än att den förstör mitt liv, just nu. Kan du knyta an utan symptom?
  • samira01

jag är gravid i v 13 . inte mått dåligt från första början. fick bara lite ont i ryggen från början då ja fick reda på jag va gravid! kännde det redan i v 2 !!!! mått prima o de ska man va glad för sa min bm

Svar på tråden Känner mig inte ett dugg gravid!! :(