• Anonym (långa naglar)

Attraheras du av killar med långa naglar?

Tycker du att det är attraktivt med en kille som har långa naglar som även är målade med nagellack?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Attraheras du av killar med långa naglar?
  • Fjäril Vingad

Gillar inte det, men det har att göra med att jag gärna har killens fingrar i mig som en del av sexet, och då är långa naglar no-no!

• Anonym (långa naglar)
    Anonym (urk på er) skrev 2013-12-16 11:38:51 följande:
    finns inge äckligare en en kille med långa naglar..Riktigt fullt och äckligt.
    Vadå urk på oss? Det var bara en fråga. Varför tycker du att det är fult och äckligt?
  • Anonym (urk på er)
    Anonym (långa naglar) skrev 2013-12-16 15:09:19 följande:
    Vadå urk på oss? Det var bara en fråga. Varför tycker du att det är fult och äckligt?
    Ja och jag svarade :P Jag tycker det är riktigt äckligt och det passar inte på killar..

Thats it.
  • Anonym (Vintergris)

Jag tycker det är finare med korta välvårdade naglar på både kvinnor och män, men att en "riktig man" som någon beskrev det inte skulle kunna ha målade naglar är trångsynt och beror enbart på ett inlärt beteende vad som är rätt och fel. För några år sedan var det i princip inte alls accepterat att kvinnor hade tatueringar, eller att män kunde ha hål i öronen. Om män börjar använda nagellack kommer det snart vara accepterat av samhället också.

• Anonym (Fia 2)

Målade kan jag gå med på men absolut inte längre. Inte nedbitna heller, men absolut inte sticka ut utanför fingertoppen på män

• Anonym (Nils)
    Anonym (Vintergris) skrev 2013-12-26 13:43:25 följande:
    Jag tycker det är finare med korta välvårdade naglar på både kvinnor och män, men att en "riktig man" som någon beskrev det inte skulle kunna ha målade naglar är trångsynt och beror enbart på ett inlärt beteende vad som är rätt och fel. För några år sedan var det i princip inte alls accepterat att kvinnor hade tatueringar, eller att män kunde ha hål i öronen. Om män börjar använda nagellack kommer det snart vara accepterat av samhället också.
    Fast det är ju inlärt hos dig också, att tycka att det är "inlärt" att tycka det är fult med män som har långa naglar.
  • Anonym (Vintergris)
    Anonym (Nils) skrev 2013-12-27 00:51:15 följande:
    Fast det är ju inlärt hos dig också, att tycka att det är "inlärt" att tycka det är fult med män som har långa naglar.

Ja, det kan man kanske tycka, och även jag är en produkt av samhället vi lever i. Fast jag syftar på vad som är inlärt manligt och kvinnligt, och jag tycker det är lika fult med långa naglar på kvinnor som på män.
  • Emelie 1987

Långa naglar är riktigt avtändande, men nagellack kan vara snyggt med rätt outfit.

Blivande trebarnsmamma <3
  • Anonym (.)

Långa naglar är fula och äckliga på alla, även tjejer. Ohygieniskt och opraktiskt. Korta och välvårdade ser så mycket bättre ut.

• Anonym (Nils)
    Anonym (Vintergris) skrev 2013-12-27 10:31:43 följande:

Ja, det kan man kanske tycka, och även jag är en produkt av samhället vi lever i. Fast jag syftar på vad som är inlärt manligt och kvinnligt, och jag tycker det är lika fult med långa naglar på kvinnor som på män.
    Jag förstod precis vad du menade. Och jag vidhåller att din uppfattning om att "smak" (vad mnan gillar/inte gillar) är någonting inlärt, precis lika lätt kan tillämpas på din syn.

Många anser ju att människan är ett oskrivet blad när hon föds. De som tycker så - jag antar att du gör det, utifrån vad du skrev här ovan -, måste ju inse att utifrån det perspektivet, så vore deras uppfattning i frågan precis lika inlärd som andras.
    ---
    Själv tror jag emellertid att "smaken" är en kombination av arv & miljö.
  • lille Birger
    Anonym (Nils) skrev 2013-12-27 10:49:01 följande:
    Jag förstod precis vad du menade. Och jag vidhåller att din uppfattning om att "smak" (vad mnan gillar/inte gillar) är någonting inlärt, precis lika lätt kan tillämpas på din syn.

Många anser ju att människan är ett oskrivet blad när hon föds. De som tycker så - jag antar att du gör det, utifrån vad du skrev här ovan -, måste ju inse att utifrån det perspektivet, så vore deras uppfattning i frågan precis lika inlärd som andras.
    ---
    Själv tror jag emellertid att "smaken" är en kombination av arv & miljö.
    Det är sällan man läser så här förnuftiga inlägg på FL.
Svar på tråden Attraheras du av killar med långa naglar?