• Svar på tråden Ragdoll kattungar live!
  • Respan

Kul och intressanta för folk att kunna titta/följa. Samma som en del djurparker har kan du tänka. Och även för köparna sen med :) bara ren underhållning! Samt att det inte påverkar katterna så varför inte :)

• ominte

Hej!
    Var finns du? Jag är ute efter en ragdollunge eller två

• Respan

Hej,  vi har vår lilla uppfödning i Kisa, ligger mellan linköping och vimmeby ungefär :)

• Monchichier

Alltså, egentligen när är streamen live?
    Den har varit offline alla gånger jag gått in

• Respan

Varit mycket nu under jul och våra familjer har velat titta på dom så vi vill inte störa dom med att gå in och fixa camen osv. Plus att vi behövt datorn. Meddelar när vi har den uppe så får vi hoppas du kan titta då om du är intresserad :)

• Monchichier
    Respan skrev 2013-12-24 12:44:50 följande:
    Varit mycket nu under jul och våra familjer har velat titta på dom så vi vill inte störa dom med att gå in och fixa camen osv. Plus att vi behövt datorn. Meddelar när vi har den uppe så får vi hoppas du kan titta då om du är intresserad :)
    Nja, det var inte det. Det var mer att man kanske ska ta och hålla streamen någorlunda on-air om man börjar att skriva att kattungarna är live.
    Det faller så platt annars kan man tycka.  
  • Respan

Vi har den live när vi kan.
    Vi vill inte påverka miljön för mamman och hennes ungar så hon blir nervös och det tycker jag man får ha förstånd för vad det gäller djur. Vi är så mån om våra katter så det är så här det är och kommer vara :)

• Arbetsvegan
    Respan skrev 2013-12-25 01:40:17 följande:
    Vi har den live när vi kan.
    Vi vill inte påverka miljön för mamman och hennes ungar så hon blir nervös och det tycker jag man får ha förstånd för vad det gäller djur. Vi är så mån om våra katter så det är så här det är och kommer vara :)
    Jag tror inte att det var förståelsen för kattmamman som var problemet utan hur du presenterar det, kallar något live som inte är det.
  • Respan
    Arbetsvegan skrev 2013-12-25 12:11:10 följande:
    Jag tror inte att det var förståelsen för kattmamman som var problemet utan hur du presenterar det, kallar något live som inte är det.

Förstår inte riktigt hur du menar?
  • Arbetsvegan
    Respan skrev 2013-12-25 12:24:03 följande:

Du kallar något live som inte är live.
  • Monchichier
    Respan skrev 2013-12-25 12:24:03 följande:

Jag vill inte vara den som är den. Men om någon säger "Se det här live!" då är det väl ganska självklart att folk förväntar sig att se något live, och inte en svart ruta. Eller, är det bara jag?

Visst kan man ha förståelse för att det kanske är stressande för mamman (Du har ju dock sagt att det inte påverkar alls i inlägg #2)
    Men då kanske man inte ska gå ut med att kattungarna streamas live, utan att de är födda och väntar på att bli tingade??
Svar på tråden Ragdoll kattungar live!