vilken skola ska vi välja till vår son i Malmö?
Hejsan! Vi ska troligtvis flytta till Malmö, men vilken skola väljer vi Till vår 6 år gammal son? Har ni några förlag på bra skolor? Tacksam för hjälp!
Hejsan! Vi ska troligtvis flytta till Malmö, men vilken skola väljer vi Till vår 6 år gammal son? Har ni några förlag på bra skolor? Tacksam för hjälp!
Alltså, skola väljer man väl inte? Man får väl den skolan som ligger närmast sin adress? Man kan väl önska skola i vissa fall men det är väl bättre att sonen går på en skola i närheten av där ni bor ned tanke på kompisar och så? I alla fall, min dotter går på Risebergaskolan eftersom vi bor på Riseberga, en mycket bra skola enligt mig.
Risebergaskolan är idag en F-3-skola men ska byggas ut till en F-6-skola. Området Riseberga är underbart med mycket grönt, rekreationsområdet Bulltofta ligger i närheten. Skolan är bra, personalen duktiga och engagerade, min dotter lär sig otroligt mycket varje vecka. Vad vill du veta om skolan?
I min dotters klass är de 24 stycken. (Tror jag) De är en hel del lärare per klass, nu går min dotter i ettan så hon har riktiga lektioner och sitter vid en bänk.
Så vitt jag vet förekommer det inte mycket mobbing, min dotter säger inget om det och hon brukar berätta allt.