• En blå giraff

Regnoverall för större barn??

Jag har en 6-åring som avskyr regnbyxor och jacka eftersom han tycker det tar så lång tid att klä på sig. Han tycker däremot bättre om overall. Så idag gick han till förskoleklassen i vinteroverall fast det är +4 grader och blött ute, han vägrade galonisarna. Så jag tänkte försöka köpa en regnoverall åt honom, helst en fodrad. Men det verkar vara svårt att få tag på åt äldre barn. Han ska ju ha minst 122/128, gärna 130 i storlek. Hittade på Haléns i 122/128 men den tror jag blir precis i storlek och att han snart växer ur den. Någon som vet vart man kan köpa en fodrad eller ofodrad regonoverall i stl 130/134?? Eller finns det inte att få tag på helt enkelt?

• Svar på tråden Regnoverall för större barn??
  • En blå giraff

Har tyvärr långt till Eskilstuna =/ Någon mer som vet??

• BrödernaBus

Den butiken finns i Enköping Eskilstuna Karlstad Nyköping Skara Umeå Västerås kanske är nån i närheten av dig :)

• En blå giraff
    jonnashus skrev 2013-12-16 14:12:12 följande:
    Didriksson har fodrad i storlek 130
    Även overall?? Jag trodde det bara fanns tvådelat
  • jonnashus
    En blå giraff skrev 2013-12-16 16:08:18 följande:
    Även overall?? Jag trodde det bara fanns tvådelat
    Ja det finns en overall som också heter boardman
  • En blå giraff
    jonnashus skrev 2013-12-16 16:34:42 följande:
    Ja det finns en overall som också heter boardman
    Vet någon vart man i så fall får tag på denna?

Johan 70: Ja det verkar ju vara så. Väldigt svårt att få tag i overall...
  • En blå giraff

Nu beställde jag från Haléns som var det enda jag kunde hitta. Sonen behöver en sån overall nu. En sak jag reagerar över med Haléns är att man inte kunde betala direkt med kort på nätet. Man fick välja mellan Haléns-konto (med kredit) och då är det gratis. Haléns-faktura tog de 19 kr för, och det tredje alternativet är postförskott som kostar 50 kr. Väldigt knäppt att enda sättet att kunna betala utan avgift är att skaffa sig kredit. Det irriterar mig. Så jag hade inte valt Haléns om jag hittat en overall någon annanstans.

• En blå giraff

Tack för tips! Nu har jag redan köpt från Haléns men Ellos och andra butiken hade ju ännu större storlekar =)

• En blå giraff

Overallen från Haléns tror jag iaf att han kan ha hela vårterminen. När han börjar skolan kanske han ändå tycker det blir för barnsligt med hel overall, vet inte.

• Johan70

Det är i och för sig aldrig "för barnsligt" med overall. Inte om man inte också tycker att det är för barnsligt med överdragsbyxor/regnbyxor.

Svar på tråden Regnoverall för större barn??