• Iness

Berätta om graviditet vid intervju

Hej  jag är arbetslös och gravid. har sökt jobb och har fått en arbetsintervju. Kommer att vara i vecka 10 vid arbetsintervjun och jag undrar om jag ska berätta att jag är gravid?

Känns dumt att inte berätta något men samtidigt behöver jag detta jobbet då min ekonomi är ganska kass. 
    Vad tycker ni ?? Och om jag väljer att inte berätta när ska jag i så fall berätta?? ska jag vänta till ca vecka 20 eller  då har jag ju hinnit jobba där i några veckor också??

• Svar på tråden Berätta om graviditet vid intervju
  • Lena

Jag hade inte berättat innan v12 utan valt att vänta till efter RUL.

• Äiti

Jag ska precis börja ett nytt jobb och är i v 9 nu. Kommer berätta när jag väl är på plats, runt v 12.

Det är helt upp till dig att välja när du berättar. 
    Jag skulle hellre berätta när jag fått ett erbjudande än vid en första intervju, de får ju inte välja bort dig pga graviditeten så du kan lika gärna vänta. Lycka till!

• Momalicious

Jag hade väntat. När vi skaffar nästa barn är jag förhoppningsvis klar med min utbildning och har fått jobb. Om det inte tillstår komplikationer eller att jag tvingas berätta i förtid av nån anledning kommer jag vänta till efter RUL så man vet att allt är bra.

• Iness

Okej tack ska ni ha , då väntar jag med :)  Eftersom att det är så pass tidigt , har inte ens säga  något till mina närmsta pga. Så då kankse chefen inte har förtur i den informationen precis :) 

Svar på tråden Berätta om graviditet vid intervju