Arbetsvegan skrev 2013-12-30 14:53:59 följande:
Det är ingen som tvivlar på du vill, människor berättar bara hur katter fungerar och att det inte riktigt är kompatibelt med din vilja!
Tycker att det är ganska elementärt att man sätter sig in i hur ett dur fungerar och vilka behov de har innan man skaffar dem.
Om du känner dig missförstådd bör du fundera på hur du kan uttrycka dig bättre, det är inte andras fel så att det lätt feltolkas utan det är något som ligger på dig hur mycket du än gormar och skriker.
Ärlit tycker jag att du ska omplacera katten och skaffa en hund istället eftersom du tror att katten fungerar som en sån.
"Berättar hur katter fungerar"?! OMPLACERA KATTEN FÖR ATT JAG INTE VILL HA HONOM PÅ BORDET! SKAFFA HUND ISTÄLLET. Vilka perfekta tips, å du perfekta människa.
Detta är inte min första katt.
Jag har haft en del i mitt liv. Och mina önskningar är INTE omöjliga. Det är inte mitt fel att folk väljer att curla sina katter för att det verkar vara LITE jobb i det.
Det är sant att en katt väljer mer att följa OM den vill, Jag är väl insatt i det, men med det menas inte att jag inte kan hitta ett sätt att få katten att inte vilja vara på matsalsbordet.
Och om du tycker att Mitt inlägg är otrevligt så bör du läsa igenom ditt eget först.
Omplacera katten för att jag inte vill ha honom på bordet?! Det är en dödsförklaran för min katt, eftersom han har lite speciella saker för sig, men JAG Älskar honom och tänker behålla honom, eftersom att jag vet att han har det bra hos mig. En hund?! NEJ. Det har jag varken tid eller intresse för, så varför i helvete ska jag skaffa en hund?!
Verkligen perfekta tips.
SHIT vad man ska behöva ta för att man inte vill ha katten på matsalsbordet.
Är det för mycket begärt om jag ber honom att bajsa i kattlådan också, eller är det för mycket begärt? Att han inte pissar ner hemmet, eller är jag för grym då? (NEJ HAN GÖR INTE DET, men mitt "problem" är inte ens i närheten av de problem som många andra som skaffar katt får.)