Mammas flicka skrev 2013-12-22 22:16:54 följande:
Hej! Jag vill börja med att säga att jag verkligen känner med dig och är ledsen för din/er skull. Min mamma fick samma diagnos i april i år och det har varit en tuff tid med strålning och cytostatikabehandling sedan dess. Hon opererades men de lyckades inte få bort allt. Hennes behandling med cytostatika pågår fortfarande. Allting känns så hemskt, hon är och har alltid varit min "stöttepelare" och har alltid funnits där för mig oavsett vad det gällt. Jag HATAR denna hemska sjukdom!! Min mamma förstår nog heller inte hur sjuk hon är eller är det ett försvar och för att inte oroa oss anhöriga. Tänker att det ändå är bra att mamma är positiv och tänker att det blir bra när hon är klar med behandlingen. Förstår vad du menar med att man känner sig otillräcklig... Massor av styrkekramar till er!
Tack! ??
Min pappa fick bara en cytostatika-kur i tablettform 5 dagar förra veckan, så nu får vi vänta på strålningen..
Ja frågan är ju om de verkligen förstår hur det kommer sluta eller inte. Pappa är oxå positiv och hoppas det kommer bli bra efter behandlingarna, och jag tror det är bra att ha ändå tänker så, för då finns viljestyrkan och han kanske kommer kunna leva lite längre, kunna kämpa lite mer. Känns helt overkligt att ens skriva om det, jag förstår det inte själv! Samtidigt känns det sorgligt när han sitter och säger att det nog blir bra efter behandlingarna, när man vet hur utgången kommer se ut :(
Han är den av mina föräldrar som har funnits mest för mig, hört av sig osv. Känns så jäkla jobbigt och overkligt!
Beklagar att din mamma har fått det oxå :( styrkekramar till er! Hemsk jävla sjukdom! :(