• Anonym (barnlös)

hur lärde ni er att leva med att det blir inga barn?

maken vill inte ha sex med mig, då blir det inga barn. Jag tänker inte skiljas från maken för att få barn, jag vill ha barn med min man. Maken påstår att han vill ha barn med mig, men han vill inte ha sex...inte med mig iallafall.. han säger att han älskar mig och att det inte beror på mig att han inte vill... Jag har frågat honom hur han har tänkt att vi ska få barn om vi inte har sex. "jag vet..." svarar han suckande då.. Så nu har jag gett upp. Jag tänker inte ta några initiativ mer.. önskar bara att jag klarade av att försvinna..men inte ens det klarar jag av Känner mig så fruktansvärt äcklig när han avvisar mina sex-inviter gång efter gång.. Åter till frågan, ni som är ofrivilligt barnlösa av en eller annan anledning, hur har ni lärt er leva med det? går det att komma över?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-17 09:48
    ja visst ja....familjeliv -enda sajten som 2013 fortfarande inte fungerar som den ska via mobil. ursäkta avsaknaden av styckesindelning...

• Svar på tråden hur lärde ni er att leva med att det blir inga barn?
  • nomadelle

Är svaren verkligen så orelevanta? Ni vill båda ha barn med varandra och det finns fortfarande en möjlighet. Men det låter inte som ett lyckligt förhållande i övrigt, inte för någon av er. Vad håller er kvar hos varandra? (Ytterligare ett orelevant svar, sorry....)

• Anonym (P)

Du kommer antagligen aldrig lära dig leva med det eftersom det är din idiot till mans fel! Du måste helt enkelt lära dig att titta på idioten varje dag! Lycka till!

• Anonym (Varför inte?)
    Anonym (barnlös) skrev 2013-12-17 10:05:59 följande:
    om vi kan få barn eller inte är ju inte så jävla säkert! man måste ju försöka först eller?! Det finns också lite problematik som gör att vi troligast inte kan bli gravida på naturlig väg. Men för att få hjälp måste vi ha försökt i ett år... Adoption eller insemination med annan än maken är inte ett alternativ.
    Fast varför inte ens försöka? Varför nöjer du dig med ett barnlöst liv utan att ens veta om det går eller inte?
  • Anonym (barnlös)

läs trådstarten så får du svar på varför

• Anonym (Varför inte?)
    Anonym (barnlös) skrev 2013-12-17 10:19:41 följande:
    läs trådstarten så får du svar på varför
    Jag har läst den och skrivit om insemination. Förstår alltså inte varför bristen på sex ska få dig att gå med på ett liv utan barn.
  • Knota
    Anonym (barnlös) skrev 2013-12-17 10:05:59 följande:
    om vi kan få barn eller inte är ju inte så jävla säkert! man måste ju försöka först eller?! Det finns också lite problematik som gör att vi troligast inte kan bli gravida på naturlig väg. Men för att få hjälp måste vi ha försökt i ett år... Adoption eller insemination med annan än maken är inte ett alternativ.

Men du är fortfarande inte ofrivilligt barnlös. Ni har inte ens försökt skaffa barn alltså.
    Det går utmärkt att din make runkar, sprutar i en kopp och du inseminerar dig. Om ni vill ha barn alltså. Annars får ni strunta i det.
    Men då är ni frivilligt barnlösa.

• Anonym (barnlös)
    Knota skrev 2013-12-17 10:40:26 följande:
    Men du är fortfarande inte ofrivilligt barnlös. Ni har inte ens försökt skaffa barn alltså. Det går utmärkt att din make runkar, sprutar i en kopp och du inseminerar dig. Om ni vill ha barn alltså. Annars får ni strunta i det. Men då är ni frivilligt barnlösa.

JAG är inte frivilligt barnlös
  • Anonym (Varför inte?)
    Anonym (barnlös) skrev 2013-12-17 10:56:19 följande:

Jo, om du inte ens är villig att försöka på de sätt som går då är det frivilligt.
  • Knota
    Anonym (barnlös) skrev 2013-12-17 10:56:19 följande:

Jo, du vill ju inte ens försöka skaffa barn.
  • nomadelle

Om du skiljer dig från din man kommer du
    A) Kunna träffa en ny man som är attraherad av dig och vill göra barn med dig
    B) Sannolikt bli mycket lyckligare än du är med din nuvarande man

Sorgligt att du nöjer dig med det du har idag tycker jag.

• Anonym (barnlös)
    nomadelle skrev 2013-12-17 11:05:00 följande:
    Om du skiljer dig från din man kommer du A) Kunna träffa en ny man som är attraherad av dig och vill göra barn med dig B) Sannolikt bli mycket lyckligare än du är med din nuvarande man Sorgligt att du nöjer dig med det du har idag tycker jag.   

Haha! gifter jag mig är det för livet. Jag förstår att han inte är attraherad av mig, även om han påstår att det inte är det som är problemet.. Och jag kan lova att någon annan man vill jag inte ha, och jag vill definitivt inte ha barn med en annan man. Vill min man skiljas så får han ordna det, men någon annan kommer jag aldrig vilja ha. vi har för övrigt inga andra problem i förhållandet än just detta med barnfrågan...
  • nomadelle
    Anonym (barnlös) skrev 2013-12-17 11:26:54 följande:

Haha! gifter jag mig är det för livet. Jag förstår att han inte är attraherad av mig, även om han påstår att det inte är det som är problemet.. Och jag kan lova att någon annan man vill jag inte ha, och jag vill definitivt inte ha barn med en annan man. Vill min man skiljas så får han ordna det, men någon annan kommer jag aldrig vilja ha. vi har för övrigt inga andra problem i förhållandet än just detta med barnfrågan...
    OK, det är självklart upp till var och en hur man vill leva sitt liv och jag vill egentligen inte "komma här och komma". Men när du skriver att du känner dig fruktansvärt äcklig så låter det som att ni har mer problem än bara barnfrågan. Du låter inte lycklig. Och om ni båda vill ha barn är det konstigt att ni inte försöker på de sätt som ändå finns till hands.
  • Anonym (Varför inte?)
    Anonym (barnlös) skrev 2013-12-17 11:26:54 följande:

Ni verkar ha större problem än du vill erkänna för dig själv. Att leva i ett så konstigt äktenskap där du är okej med att han helt enkelt inte vill ha sex med dig trots att ni båda vill ha barn är ju helskruvat.
    Att du ska gå runt o känna dig äcklig och "förstå" att han inte är attraherad av dig kan ju knappast få dig att må bra.
    Barn ska växa upp i en kärleksfull miljö o det verkar ni ju verkligen inte ha i ert hem så kanske är lika bra att ni inte ens försöker skaffa barn.
Svar på tråden hur lärde ni er att leva med att det blir inga barn?