• harvey369

Är detta gravidmage? (Bilder)

Hejsan! Jag har precis kommit in i andra trimestern och har efter konstant växtvärk i livmodern senaste veckan märkt av en förändring av min mage. Var ganska platt innan graviditet. Första bilden är för en vecka sedan och där ser man tydligt att jag är svullen, magen börjar långt ovanför bäckenet. Nu dock så är jag lite hårt och "utstående" precis direkt från direkt ovanför bäckenet. Kände även lillen bubbla lite i veckan. Kan detta vara bebismage?

Svullen:

Bebis?:

• Svar på tråden Är detta gravidmage? (Bilder)
  • harvey369
    Vickan I skrev 2013-12-17 15:07:25 följande:
    Ja det är gravidmage :)!
    Åh, vad spännande! Jag har inga symptom över huvud taget så känns roligt att slippa vänta till vecka 22 innan magen gör sig synlig!! :D 
  • harvey369
    Griseknoen35 skrev 2013-12-17 19:16:09 följande:
    Ganska platt vanlig mage tycker jag. Buktar ut pyttelite men det gör många magar.
    Innan jag blev gravid så var höftbenen och revbenen i samma nivå, till och med lite utanför, magen. Det är inte om magen är platt jag frågar, för den är abnormt mycket större än i vanliga fall, kan inte ens knäppa mina byxor och kjolar. Den jag frågar är om den har formen efter gravidmage eller inte. Tycker det ser annorlunda ut än när det är gaser.
  • Apelsin

Tycker absolut att det är bebismage ifall du inte såg ut så förut.

Svar på tråden Är detta gravidmage? (Bilder)