• Anonym (Förtjust)

Spelar hon ett spel?

Börjar med att skriva att jag kom ut ganska sent i livet så jag har inte dejtat jättemånga tjejer. Jag träffade en tjej för ca 3 månader sen,var ganska intensivt till en början ,typ 20 sms om dagen,träffades nästan varje dag.Jag har sovit över där någon gång,men vi har aldrig haft sex. Efter ett tag kände jag mig förvirrad då inget fysiskt hänt mellan oss och jag frågade hur hon skulle definiera våran relation.Hon ville inte definiera den utan bara fortsätta ses och se vad som händer.Så vi har fortsatt att träffas. Sen typ 3 veckor tillbaks så messar hon inte alls så mycket längre,men vi umgås lite då och då.Oftast hela dagar med häng på dagen sen laga middag ihop och kollar på någon film på kvällen.Jag vet inte hur jag ska tolka att hon inte messar lika mycket och att vi inte ses lika tätt som förut .Jag har försökt luska lite i om hon träffat någon annan,men det verkar inte så.Ska man tolka detta som att hon bara vill vara kompis? Jag tycker inte som det känns som en vanlig kompisrelation,men det kanske är för att jag är lite förtjust i henne.Jag är sjukt ovan vid situationen att dejta en tjej.Så ni bi/homo tjejer är det vanligt att det bara blir vänskap med någon ni börjar dejta? Jag vet att jag borde fråga henne,men jag har ju gjort det och får ju bara samma svar.Jag börjar må lite smått dåligt av hela situationen då jag inser att jag känner något för henne,så vad gör man,ska jag sluta träffa henne?

• Svar på tråden Spelar hon ett spel?
  • Mamori

Hon säger att hon vill se vad som händer, jag tycker att det låter som att hon vill att du ska ta initiativ... Jag tycker iaf att det är värt att prova innan du försöker gå vidare om du nu gillar denna tjej. Kanske är hon väldigt blyg? Har hon haft någon tjej före dig?

• Anonym (Förtjust)

Tror du verkligen hon vill det? I början va hon väldigt flörtig och gullig i sina sms,men det är hon inte alls längre.Så jag har mer tolkat det som om hon kanske inte är intresserad längre och har backat istället för att ta initiativ,då jag är rädd för att vara för "på". Ja hon har haft flera förhållande,det senaste var ett längre förhållande och jag har fattat det som att det var ett kämpigt uppbrott,dom har dessutom fortfarande lite kontakt.

• Mamori

Är det så så låter det mer som det du tror :-/ Tror ändå att jag hade försökt med något litet för att få veta säkert...

Svar på tråden Spelar hon ett spel?