• Anonym (hej)

Är det missfall på gång?

Jag är i vecka 8 och i förra veckan hade jag lite brunt i flytningen i två dagar. Det försvann sen, men igår blev det återigen brunt. Imorse kom det rätt mycket brunt och nu på em kom det rött blod på pappret när jag torkade mig.
    Den här graviditeten känns som en känslomässig berg och dalbana. Slängs mellan hopp och förtvivlan.
    Tror ni det missfall på gång? Eller kan man få rött blod även om det inte är missfall? Om man kan det hur länge kan det hålla på att vara rött blod innan det bör avta?

• Svar på tråden Är det missfall på gång?
  • Tokfrans

Jag hade själv väldigt mycket blödningar i början från v.6 till v.11, från rött till brunt och är i v.35 på fredag.
    Så länge de inte kommer klumpar så tror jag du inte behöver va orolig, de flesta brukar blöda lite.
    Annars tycker jag att du kan boka ett privat VUL, kostar runt 300kr dock men de är värt de då kan du nog t.om se lilla hjärtat ticka :)

• Anonym (hej)

tack för ditt svar. Jag hade inga blödningar alls när jag väntade min 1:a så detta känns väldigt jobbigt. Det har ännu inte kommit några klumpar. Ringde MVC när de första bruna flytningarna kom och blev då inbokad på en VUL, men pga julledighet så fanns det ingen tid förrän efter nyår.

• Tokfrans
    Anonym (hej) skrev 2013-12-18 20:01:31 följande:
    tack för ditt svar. Jag hade inga blödningar alls när jag väntade min 1:a så detta känns väldigt jobbigt. Det har ännu inte kommit några klumpar. Ringde MVC när de första bruna flytningarna kom och blev då inbokad på en VUL, men pga julledighet så fanns det ingen tid förrän efter nyår.
    okok, segt att de ska ta sån tid, men har ni inga mer privata kliniker ? brukar hitta de flesta på google. 
  • Anonym (Jag också)

Nu vill jag inte skrämma upp dig men jag råkade ut för samma som dig. Bruna flytningar som sen blev blodiga. Jag var då i vecka 11. Efter tre dagar blodiga flytningar, varav jag hade ont den sista dan fick jag tid till ultra. Det visade sig att babyn dött i vecka 8. Jag hoppas verkligen att allt är bra med din baby!

• Anonym (Nja)
    Tokfrans skrev 2013-12-18 19:53:33 följande:

Jag hade själv väldigt mycket blödningar i början från v.6 till v.11, från rött till brunt och är i v.35 på fredag.
    Så länge de inte kommer klumpar så tror jag du inte behöver va orolig, de flesta brukar blöda lite.
    Annars tycker jag att du kan boka ett privat VUL, kostar runt 300kr dock men de är värt de då kan du nog t.om se lilla hjärtat ticka :)

Fast det där beror på vart man bor. Där jag bor kostar ett privat UL inte som ett vanligt läkarbesök utan tyvärr 2000kr.
  • ApanApansson

Tyvärr går det inte att säga, det kan både vara missfall och en helt vanlig blödning. Min egen erfarenhet av blödning är dock missfall.
    Ring kvinnokliniken och be om VUL.

• palomaland

Det där låter tyvärr som med mitt missfall :( jag trodde aldrig det var någon fara eftersom jag aldrig hade ont... men när det även började komma lite färskt blod så kollade jag upp... jag hade fått ma.
    Men sen så har man ju läst mkt om dom som faktiskt blöder när dom är gravida så självklar behöver det inte betyda missfall!

Svar på tråden Är det missfall på gång?