Barnvagn vid flyg-/bilresa
Till sommaren kommer vi antingen flyga till Skottland/Irland eller bila i Europa. Maken är inte så förtjust i att bära som jag är (bär i sjal och sele maken bär i sele ibland). Jag sa idag vid matbordet att det nog blir svårt att ta med vår vagn (emmaljunga nitro city) men innan jag han fortsätta sa han att vi inte ska ha med någon vagn men jag hade tänkt att vi kanske kunde hitta någon begagnad sulky/paraplyvagn. Inte för att jag vet om det blir så mycket att vi använder den om vi ska gå i bergen i Skottland och Irland, inte för att vi ska ut å vandra flera mil i bergen men vi lär ändå gå lite å titta. Blir det Europa är väl kanske möjligheterna att köra vagn större (även om det lutar mer åt att flyga till Skottland, vara där några dagar, ta båten över till Nordirland vidare till Irland och vara där några dagar).Sonen kommer vara nästan två år. Han har än så länge inte suttit framåtvänd i vagnen så egentligen skulle jag inte vilja ha en framåtvänd vagn och helst möjlighet att välja. Men jag tror inte att det går att vara kräsen, det viktigaste är nog ändå att den är lätt att fälla ihop och inte väger mycket. Maken föreslog att vi kunde köpa en där men jag har svårt att bara slänga den sen så då blir den med hem. Är det dyrt att ta med vagn på flyget (troligen åker vi med sas)? Ge mig förslag på passande vagnar.