• Anonym (ledsen)

Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig :(

Hej. Jag ber om ursäkt, jag visste inte exakt vart jag skulle placera denna tråd.

Jag är en kille och jag är 16 år, jag är även gay.

När jag gick i grundskolan så var jag sjukt kär i en assistent. Jag hittade på att jag hade blivit utsatt för sexuella övergrepp bara för att få hans uppmärksamhet. Nu går jag på gymnasiet men nya vänner och lärare.

Jag kände mig bara deppig en dag så jag gick till skolkuratorn och hittade på att jag har blivit utsatt för sexuella övergrepp. Jag vet själv inte varför jag hittar på nåt sånt här dumt. Ingen normal 16-åring skulle hitta på nåt sånt. Det blev då en anmälan, fast mamma trodde inte på detta eftersom jag har ju ljugit förut.

Jag är även med på en app som heter GRINDR och den för dem som är homosexuella. Det var en snygg kille jag såg och vi började skriva till varandra. Vi bestämde träff en kväll ( när mamma låg och sov ) Han kom och hämtade mig med sin bil och vi åkte iväg. Jag tyckte att det började kännas obehagligt att vara i en främlings bil så jag vill åka tillbaka hem igen, men han vägrade. Jag hotade med att ringa polisen och då vände han sig tillbaka och körde hem mig. Nästa dag så berättade jag för skolkuratorn om vad som hade hänt, hon blev då orolig och kontaktade socialtjänsten.

Och idag hade jag möte med socialtjänsten, dem hade bestämt att jag skulle till ett ställe som heter kortbo. Dem sa att dem var oroliga eftersom jag träffar okända killar. Problemet är att jag inte vill gå till kortbo, jag vill vara hemma med min mamma. Senare idag så kom soc hem till oss och berättade för mamma att jag skulle till kortbo. Mamma blev då jätte ledsen och sa att hon inte tillåter detta, och även jag sa att jag inte vill gå. Men dessa dumma socialsekreterare som gillar att splittra familjer vägrade acceptera detta. Dem sa att dem tänker gå prata med deras chef och se vad som kommer hända. Troligen så kommer polisen och tvingar mig, dem började prata om att det kunde bli rättegång, och dem började även prata om nåt som heter LVU ( vilket jag inte förstod riktigt )

Vad är det dessa personer inte förstår. Jag vill inte gå till kortbo, och hur kan man tvinga en person på detta viset? Ja, jag vet att dem är oroliga eftersom jag träffar okända killar, men dem kan inte stoppa det på nåt sätt. Jag försöker ju bara hitta kärleken.

Jag vet inte vad jag ska göra folket :( Jag vet varken ut eller in :( och jag vill inte gå till kortbo, jag vill vara hemma med mamma istället där jag trivs allra bäst. Vad tycker ni jag ska göra? Jag vill verkligen inte ha polisen ståendes utanför min dörr. Tycker ni jag borde berätta att jag verkligen ljög att jag blivit utsatt? Jag vill bli av med socialtjänsten en gång för alla och nu har jag verkligen lärt mig min läxa, jag lovar att jag inte tänker hitta på mera påhittade historier, och varför jag hittar på nåt sånt här dumt förstår jag verkligen inte varför. Jag brukar gå på BUP, fast även min psykolog tror att jag har blivit utsatt.

Kan ni hjälpa mig :( vad ska jag göra? jag vill inte gå till kortbo, och jag tänker inte lämna min mamma. Snälla Snälla folket hjälp mig :( :(

• Svar på tråden Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig :(
  • Anonym (Sluta ljuga)

Du får sluta ljuga!

• Anonym (qasdrfgd)

Förstår dig nästan.. Brukade också ljuga en del när jag var yngre, det bara hände liksom.. 
    Vet inte hur du ska ta ur dig ur denna situation du nu har försatt dig i men snälla var ärlig mot dig själv och andra i framtiden, så kanske du får komma hem snabbare!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Sluta ljuga) skrev 2013-12-19 00:24:37 följande:
    Du får sluta ljuga!
    Ja, jag måste sluta ljuga. Jag vet inte vad det är för fel, nåt är det som inte stämmer med mig. Varför ska jag ljuga om nåt sånt
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (qasdrfgd) skrev 2013-12-19 00:30:52 följande:
    Förstår dig nästan.. Brukade också ljuga en del när jag var yngre, det bara hände liksom.. 
    Vet inte hur du ska ta ur dig ur denna situation du nu har försatt dig i men snälla var ärlig mot dig själv och andra i framtiden, så kanske du får komma hem snabbare!
    Vad menar du " komma hem snabbare " Jag tänker inte gå någonstans, och dem kan heller inte tvinga mig.
Svar på tråden Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig :(