Finns det någon mer än jag som ångrar en abort?
Hej
Jag gjorde en abort 2007. Då hade jag precis träffat mannen i mitt liv (som jag numera är gift med). Jag hade inga barn sedan tidigare och ville inte heller ha några. Min man var med på aborten, främst eftersom jag precis efter jag hade blivit gravid hade gjort en omfattande operation under narkos med morfin. När jag gjorde operationen visste jag inte om att jag var gravid. Vi var båda rädda för att operationen/morfinet skulle ha påverkat fostret.
Under 2007-2009 jobbade min man utomlands och jag bodde i Sverige. Sedan kom han hem och turligt nog blev jag gravid inom ett halvår och vi fick ett barn 2010. Sedan dess har vi försökt att få ett barn till och det går bara inte. Mitt AMH är skitlågt, 0,2, vilket har att göra med att jag nu är 48 år (sucksuck).
Nu ångrar jag aborten 2007, då var jag 42, jag borde ha fattat bättre, men jag var så ointresserad av barn då. Men när jag sedan fick vårt barn (när jag var 45) insåg jag att jag älskar att vara mamma och jag längtar ihjäl mig efter ett till. Jag njuter såklart varje sekund när jag är med min man och vårt barn, men såfort jag är ensam (eller när jag ligger vaken på natten) tänker jag på att jag kunde ha haft två barn om jag inte hade gjort den där aborten. Jag fattar ju att jag var en annan person då och utifårn omständigheterna då var det kanske rätt (eller så var jag bara livrädd för att få ett hjärnskadat barn). Men hur kunde jag vara en sådan korkad idiot?????
Jag har träffat en psykolog på vårdcentralen några gånger men det hjälper inte tillräckligt. Jag ska träffa en präst snart, det tror jag blir bättre.
Finns det någon annan därute som har gjort en abort de ångrar?