oplanerat gravid med nr 2, 1an är bara 8 mån
Hej. Jag och min kille fick barn i början på året, planerat.
vi fick reda på att jag är gravid för några veckor sedan,oplanerat, och har redan varit inne på inskrivning hos BM. dessutom så vet redan alla vänner om graviditeten då min kille försa sig tidigt.. men jag kände redan från början att jag inte vill ha fler barn just nu. Jag tycker att det räcker med h*n som vi redan har och skulle gärna vänta 2 år innan nästa kommer.
Jag sa inget till sambon då jag trodde att det va känslor som skulle försvinna men dom har bara blivit starkare med tiden och jag är nu i vecka 15.
jag kommer vara ensam för det mesta då han jobbar borta 1-2 veckor åt gången.
Jag va arbetslös när vi träffades och har inga betyg från gymnasiet, jag skulle gärna hinna med att plugga upp mina betyg innan nästa barn kommer så att jag har en chans till jobb!
just nu är det killen som står för nästan allt då min föräldrapenning inte är så fet.
vi är unga 24&26 och kommer hinna med fler barn men inte just nu.
så har diskuterat fram och tillbaka med sambon och nu har jag bestämt mig för abort.
Problemet är att det är jul helg vilket betyder att jag kommer få vänta med abort tills början på januari och då är jag i vecka 17.
eller har kvinnokliniker öppet helger och så??
finns det någon mer som ska göra sen abort eller har gjort sen abort? som vill dela med sig av sina erfarenheter? eller ni som ska göra kanske vill ha någon att dela tankarna med?
Och om ni bara kommenterar för att trycka ner eller döma, så är ni väldigt små människor som är utan empati och sympati! och ni kan helt ärligt dra till pluto eller nått!
förlåt att det är rörigt men är trött och känslosam så det går runt i skallen!