• Äldre 19 Dec 19:04
    11350 visningar
    15 svar
    15
    11350

    Ensam med min tro, ingen annan rastafari där ute?

    Är rätt "ny" med min tro, eller ja det är nu som jag funnit den. Rastafari är ingen populär religion i sverige har jag märkt. Sökt runt på internet men inte hittat ett enda svenskt community som är rasta relaterat.
    Hade varit otroligt betydelsefullt att ha en vän som har samma tro :)

    Jah bless

  • Svar på tråden Ensam med min tro, ingen annan rastafari där ute?
  • Äldre 20 Dec 01:29
    #1

    Det finns några musikaffärer i Stockholm som sysslar med reggae, bla en på S:t Eriksgatan. 
    Jag tror att det finns en på söder också, nånstans kring Katarina bangata. 

    Gå dit och fråga! en musikaffär är ju inget religiöst centrum förstås, men jag skulle tro att innehavarna känner ganska mycket folk med något slags engagemang inom rastafarikultur och vet vilka som är troende som du kan få kontakt med. 

  • Äldre 20 Dec 23:58
    #2
    Lisastina skrev 2013-12-20 01:29:22 följande:
    Det finns några musikaffärer i Stockholm som sysslar med reggae, bla en på S:t Eriksgatan. 
    Jag tror att det finns en på söder också, nånstans kring Katarina bangata. 

    Gå dit och fråga! en musikaffär är ju inget religiöst centrum förstås, men jag skulle tro att innehavarna känner ganska mycket folk med något slags engagemang inom rastafarikultur och vet vilka som är troende som du kan få kontakt med. 
    Bra ide, men bor i Malmö :/
  • Äldre 1 Jan 04:09
    #3

    Prova skarvars.nu

  • Äldre 1 Jan 05:44
    #4

    tjena skriv i min inbox så kan vi snacka mer privat, jah love & bless

  • Äldre 17 Feb 12:23
    #5

    jah love & bless + alla bögar ska dö! och kvinnor ska lyda, och Selassie var ingen diktator...

    vet inte varför ingen riktigt hoppat på religionen i sverige.. kan det vara för att den är helt schizofren med inslag av en hel del hat, trots deras sånger som handlar om kärlek.





    Var för fred och kärlek, men luras inte in i den mörka lådan som är religion, där man slaviskt kan följa sin valde führer så långt _dom_ vill.

  • Äldre 22 Sep 19:09
    #6

    Hej. Jag har en svensk vän som delar denna tro, han skulle säkert tycka detsamma. Har du hittat något forum ännu? Mvh Fia

  • Äldre 3 Mar 10:55
    #7
    +1

    Jaaah, antligen, jag skriver fran jamaca man, kom hit man, mycket fint ganja har man.

    Jamaican me crrezzuy!

  • Äldre 2 Nov 16:01
    #8
    +1

    Hej syster. Jag är Rastaman från Uppsala, Är i samma situation. Har bara några st vänner som är Rasta. I alla fall som tar det på allvar. Hör gärna av dig med frågor eller om du bara vill prata med en annan Rasta. Hör av dig så får du mitt nummer. Finns på FB oxå. Robert Jonsson. Det är jag med dom blonda Dreadsen. Jah Bless.

  • Äldre 2 Nov 16:19
    #9
    Derfel1977 skrev 2015-11-02 16:01:29 följande:

    Hej syster. Jag är Rastaman från Uppsala, Är i samma situation. Har bara några st vänner som är Rasta. I alla fall som tar det på allvar. Hör gärna av dig med frågor eller om du bara vill prata med en annan Rasta. Hör av dig så får du mitt nummer. Finns på FB oxå. Robert Jonsson. Det är jag med dom blonda Dreadsen. Jah Bless.


    Men vafan ännu fler böghatare i Uppsala...
  • Äldre 2 Nov 16:34
    #10

    Bröder och systrar!

    Kärlek till er alla!

    JAH kommer frigöra oss från all religion!

    Rasta Fari är en livsstil som grundar sig i kärlek.

    Kolla på svt dokumentär från sverige till himlen, rasta fari . Finns på youtube. Thord förklarar det ganska bra. Enlightment people!

    Kunskap är frihet! Slå er fria från babylons mind control.

    Jackie, gå till reggaefestivaler för liksinnade! Kolla forum för festivalerna för att länka upp tidigare.

    Give Thanks fi life, JAH Bless


    JAH is Almighty Without Any Apology
  • Corral­len9
    Äldre 4 Dec 19:55
    #11
    -1

    Rastafari e ingen religon det e namnet på hårstilen xD !! enbart, för att va petig! ;)) ha ha :)

  • Äldre 4 Dec 20:02
    #12
    Corrallen9 skrev 2015-12-04 19:55:52 följande:

    Rastafari e ingen religon det e namnet på hårstilen xD !! enbart, för att va petig! ;)) ha ha :)


    För att vara "petig" (det vill säga hålla sig till fakta) så har du väldigt fel.

    Rastafari är definitivt en religion, abrahamitisk dessutom.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Äldre 18 Feb 09:47
    #13
    Hej! Jag går på Gymnasiet och ska undersöka om Rastafarianism, undrade om någon skulle kunna tänka sig att ha en mini intervju med mig, via e-mail går också bra! 

    Tack i förväg!
  • Äldre 25 Mar 12:51
    #14

    E också ny till radtafari. Jah bless????

  • Lpu
    Mon 8 Jul 2019 13:09
    #15

    TS, du är välkommen att skicka PM till mig. Ser att det är en väldigt gammal tråd, men kanske fortfarande aktuell? Jag är i samma situation som ni..

    Jah bless!

Svar på tråden Ensam med min tro, ingen annan rastafari där ute?