• Anonym (Why?)

Varför så många hundhatare/hundrädda?

Finns mkt trådar här ang ämnet hundrädda/ hundhatare osv. Nån fick inte jobbet för hon var hundrädd. En annan tyckte föräldrarna skulle ta bort hunden för sonen inte gilla den. Ja o så kommer en diskussion om brinnande hus. Välja mellan hund o person etc.etc. I världen tex Storbritannien har rätt många personer hund likså i Sverige.... Så varför detta hundhat? Hundrädsla. Överallt... Varför gör ni inget åt er fobi?

• Svar på tråden Varför så många hundhatare/hundrädda?
  • sär skriven

Det är väl upp till hundägaren att hålla jycken borta från människor som är eller kan vara hundrädda. Många hundrädslor beror just på att man har dåliga erfarenheter, för att ägare skitit i sitt ansvar.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Burberry
    Anonym (Why?) skrev 2013-12-20 14:47:18 följande:

Finns mkt trådar här ang ämnet hundrädda/ hundhatare osv. Nån fick inte jobbet för hon var hundrädd. En annan tyckte föräldrarna skulle ta bort hunden för sonen inte gilla den. Ja o så kommer en diskussion om brinnande hus. Välja mellan hund o person etc.etc. I världen tex Storbritannien har rätt många personer hund likså i Sverige.... Så varför detta hundhat? Hundrädsla. Överallt... Varför gör ni inget åt er fobi?

Svaret på varför så många är hundrädda är enkelt; det finns alldeles för många hundägare som aldrig borde ha skaffat hund, eller ens något djur överhuvudtaget!

Har själv en schäfer sen 11 år tillbaka, växt upp med hundar. Men aldrig jag släpper mina barn i närheten av andras hundar, har sett allt för mycket till det.
  • Tuss 1

Jag är inte hundhatare. Jag älskar hundar och har haft flera st. Man kan däremot säga att jag ogillar många hundägare.

Svar på tråden Varför så många hundhatare/hundrädda?