• Firiba

två barn samtidigt m olika behov

har två döttrar ena är ett och ett halv år o andra är 4 månader . har stor problem m deras sömn . stora dottern sover sent om nätter och andra 4 månadre har vänd  på dygnet. vet inte hur ska göra. Rynkar på näsan

• Svar på tråden två barn samtidigt m olika behov
  • MalinEddie

Hur sover äldsta på dagen? Är du ensamstående?

Avskyr CIO-metoder.
  • Firiba

hon sover kl  5 på dagarna runt 1 timme . ja nästa ensamstående. deras pappa är då och då m oss. d är väldigt svårt får sällan hjälp. vill fixa nån rutin m d fungerar aldrig. 

• phillipha

Menar du att din stora sover middag mellan 5-6 på kvällen? :O varför så sent? i så fall är det ju inte konstigt om hon sover dåligt på nätterna...

• Flickan och kråkan
    phillipha skrev 2013-12-20 21:11:20 följande:
    Menar du att din stora sover middag mellan 5-6 på kvällen? :O varför så sent? i så fall är det ju inte konstigt om hon sover dåligt på nätterna...
    Tänkte samma sak. I den åldern fick vi lägga dagsvilan redan vid 10 på förmiddagen för båda våra (de sov en timma knappt) för att inte få nattsudd. 
  • Firiba

jag förstår jag har flera gånger tvingat att hon ska inte sova men hon gråter o somnar , om jag väcker henne så d bli värre. sen på natten när jag försöker att de ska sova så båda gråter o vill att jag ska tända lampan. ofta en är trött o vill sova men den andra låter inte. 
    de har samma rum men d är onödig o lägga de bägge där en vaknar o väcker d andra.  vet inte hur ska göra m d också? 

• Flickan och kråkan

Att hon inte orkar vara uppe hela dagen är ju inget konstigt. Du behöver försöka få till en tidigare vila för henne. Gärna före lunch. Sedan är din älfsta i närmande fasen och behöver mycket närhet. Yngsta bara nyfödd. Sov tillsammans.

Svar på tråden två barn samtidigt m olika behov