• loveilove

Hur länge har man ont efter skrapning?

I tisdags så skrapades jag efter ett ma i v. 13. Jag blöder knappt ingenting, behöver bara använda trosskydd. Men jag har väldigt ont i korsryggen samt långt ner i magen. Har väldigt svårt att sova på nätterna pga smärtan och måste ha något hårt (vetekudde) som trycker in i magen för att kunna lindra lite. Samt så blir det värre när jag rör på mig. Ipren och Alvedon hjälper inte. Inte ens de tabletterna jag fick av läkaren hjälper, kommer dock inte ihåg vad dom heter. Ni som har skrapats hur länge hade ni ont efteråt?

• Svar på tråden Hur länge har man ont efter skrapning?
  • Cayenna

Jag hade inte ont alls. Man fick något innan operationen men det var inget jag fyllde på sen efteråt.

• Anonym (Ea)

Jag hade inte heller ont alls. Blöder dock lite fortfarande, snart 2 veckor sen.

• Anonym (X)

Kan vara så att allting inte har "kommit ut".
    Kontakta din abortmottagning igen och be om en tid för vaginalt ultraljud.

När jag gjorde en skrapning så blödde jag i två dagar. Tre dagar senare började jag blöda igen och hade ordentliga smärtor. Fick åka in på kontroll, där visade sig att fostret inte hade kommit ut helt. Så fick göra en medicinsk abort också.

• loveilove

Jag har börjat blöda mera igen. Och smärtan är jobbig, speciellt när jag inte kan sova om nätterna. Jag får ringa på måndag och kolla (har inte återbesök förens 15 jan annars)

Svar på tråden Hur länge har man ont efter skrapning?