• ElinLF

jag eller sambo egoistisk?

Hej!
    Jag och min sambo har varit tillsammans i 8 år och har 2 barn (snart 1 och 2,5 år).
    Jag känner mig extremt ensam i båtar förhållande och olycklig överlag.
    Min sambo driver ett företag sen 7 år tillbaka som inte går så bra. (Han taxerade knappt 60000kr förra året). Han älskar sitt jobb och det liv som medföljer runtom det. Jag har ett ganska välbetalt jobb som hag vantrivs på. Jag skulle väldigt gärna gå ngn KY-utbildning eller söka annat jobb men kan inte detta pga att jag måste behålla min lön och det är svårt att bli anställd när man är 30+, nybliven tvåbarnsmor (VAB lyser i ögonen på arbetsgivare). Jag hade väldigt gärna velat vara hemma lite mer med våra barn men det har vi inte råd med så de ska skjutsas in på förskolan...allt för att han ska få behålla sin jävla verksamhet.
    Jag var stöttande under några år men det kommer bara fler och fler saker som jag och barnen måste offra för att han ska få behålla den. Jag känner mig som en dålig flickvän för att jag inte orkar stötta honom längre.
    Vi får ge upp hustankar, semestrar, bröllop är det inte tal om, vara hemma med barnen, alla mina föräldrardagar är redan slut för att jag måste ta ut så många,
    Sen har han mage att klaga på sin bil (som hans mormor köpte till honom för att det är för jobbigt att åka kollektivt till jobbet.) Kan förstå lite men klaga f---n inte då.
    Han åker 9, kommer hem 21 Jag gör allt själv hemma. Han är beroende av sin telefon och sätter sig med den så fort han kommer hem och kollar jobbmail och annat.
    Jag sover ingenting då minstingen är uppe hela nätterna och känner att jag inte orkar mer snart. Blir alldeles för lätt arg på min lilla fina 2 åring och är arg och grinig för jämnan.
    Jag vill inte ha sex. Tror vi har haft det 2 ggr på 1,5 år. Han verkar inte orka heller.
    Han är trött för jämnan och orkar aldrig hitta på något. Han följer oftast med om jag har kommit på ngt men han verkar sällan speciellt entusiastisk eller engagerad.
    Jag har sagt att jag är less på situationen och att jag inte orkar mer. Jag har sagt allt som jag skrivit här ovan och frågar honom om han tycker att det är ok att leva så. Han tycker att jag överdriver och är lite lättretlig och känslig pga att vi har småbarn och att jag är trött.
    Han säger själv att han aldrig haft en sån här stabil familjesituation och är jättelycklig i den och mår jättebra. Jag kommer ifrån en riktig kärnfamilj och vill ha mer. Någon som vill äta något gott och mysa på fredagskvällen istället för att däcka på soffan.

Jag vet inte om det är så att jag överdriver. Jag blir snart alldeles tokig. Jag kan inte tänka mig att leva med barnen halvtid!!! De ör mitt allt!!!!!!!!!! Jag vet inte hur jag ska orka bara...

• Svar på tråden jag eller sambo egoistisk?
  • Meddelande borttaget
  • Nyfiken gul

men om han jobbar så mycket som han gör kommer du inte kunna lämna barnen på halvtid om ni separerar. Det kommer inte finnas på kartan. 

bara en spontan reaktion på dina sista tankar där om barn på halvtid. ...   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • ElinLF

Hans pengar räcker inte långt.

Om vi går isär förlorar han både familj och verksamhet ... Han förstår det inte själv...

Han måste hitta annat jobb och då skulle han säkert vilja ha barnen på halvtid, men innan dess finns det inte en chans.

Han skrev på kontraktet för lokalen för firman ett år till för två veckor sen.

Jag hade lovat mig själv att lämna honom om han gjorde det, men jag kan inte för barnens skull. Jag berättade detta för honom (inte att jag bara stannade för barnens skull) och frågade rakt ut

Vad är det inte inte förstår? Jag O-R-K-A-R inte mer. Vi bråkade lite. Minstingen vaknade och ville ha mat och sen har vi/han inte nämnt det. Som om jag aldrig sagt nät.

Hade det varit han som sa till mig att han funderar att lämna mig så hade jag mått skit och gjort allt för att bättra mig

• Sandmoln

Fast du är inte din sambo. Den enda som kan förändra något är du. Han har ju visat att han inte tror på dina hot när du säger en sak och gör något annat. Tråkigt är det men han kommer inte ändra sig, det har han ju visat. Om du vill leva med att din sambo inte aktivt deltar i eran familj stannar du kvar.

• Nyfiken gul
    ElinLF skrev 2013-12-21 10:45:42 följande:
    Hans pengar räcker inte långt.
    Om vi går isär förlorar han både familj och verksamhet ... Han förstår det inte själv...
    Han måste hitta annat jobb och då skulle han säkert vilja ha barnen på halvtid, men innan dess finns det inte en chans.

Han skrev på kontraktet för lokalen för firman ett år till för två veckor sen.
    Jag hade lovat mig själv att lämna honom om han gjorde det, men jag kan inte för barnens skull. Jag berättade detta för honom (inte att jag bara stannade för barnens skull) och frågade rakt ut
    Vad är det inte inte förstår? Jag O-R-K-A-R inte mer. Vi bråkade lite. Minstingen vaknade och ville ha mat och sen har vi/han inte nämnt det. Som om jag aldrig sagt nät.
    Hade det varit han som sa till mig att han funderar att lämna mig så hade jag mått skit och gjort allt för att bättra mig
    okej då måste du verkligen stå för det du säger - du orkar inte mer -  då får du visa handgripligen att det faktiskt ÄR så också. 

Om du ändå handlar, städar, fixar i hemmet, går på inbokade möten, diskar, får livet att fungera osv - så tror han givetvis inte på dina ord. 

Orkar du inte så gör du inte en massa saker .  

Biter man ihop så orkar man  - tyvärr är det så det är. 

Visa honom handgripligen att du är slut och inte fixar detta mer.    Visa att du behöver honom. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • tundra

Din sambo är egoistisk.
    Hur ser du på framtiden? 6 mån, 1 år, 5 år.... Tror du det finns en chans att något ändras till det bättre?

Svar på tråden jag eller sambo egoistisk?