• Anonym (Nopain)

Medicinskt abort!

Gjorde en medicinsk abort, tog första pillret i tisdags, då i v. 5+2, de var så litet att bm knappt såg något. Onsdags kväll, började blöda lite. Tog resten av pillrena hemma på torsdagen. La mig en timme efter jag fört upp dom 4 slidpillrerna och efter det kändes det som mensvärk, började blöda ännu mer, gick på toa var tionde minut, lite klumpar fram till på dagen. Blöder fortfarande men nu bara som mens.
    Men det känns som jag kom för lätt undan, visst att det inte var så stort men att bara ha lite mensvärk under dagen? Någon mer som haft en "smärtfri" abort?

• Svar på tråden Medicinskt abort!
  • Anonym (fg)

det var u så tidigt. Många får ju missfall då utan att vetat om att de en varit gravida.

• Anonym (Också smärtfri)

Jag gjorde en medicinskt abort för ungefär en vecka sedan men jag var betydligt längre gången än vad du var. Jag var i v. 9+4 när jag gjorde aborten (vet att man inte brukar göra medicinsk abort då men där jag bor gör man det). Jag hade verkligen väntat mig en outhärdlig smärta, fick visserligen en hel del smärtstillande innan aborten påbörjades men det gjorde aldrig mer ont än vanlig mensvärk. Har väntat att det ska komma efter, men har fortfarande inte känt någon större smärta. Blödningen har dock tilltagit och avtagit om vartannat men nu känner jag inte ens "mensvärk". Så jag tror absolut att det är möjligt att du kom "så lätt undan". Även om aborten inte medförde någon större fysisk smärta, så har den psykiska smärtan varit jobbig. Så det är något som jag fortfarande måste bearbeta. 

Så det är ju definitivt möjligt att man inte känner någon större smärta, barnmorskorna var visserligen lite förvånade över att jag inte behövde mer smärtstillande men de sa att det ibland var så.

Svar på tråden Medicinskt abort!