stl 98 eller 104, vilken stl ska jag köpa till 2.5 åringen??
Sonen är nu 2.5, normal i storleken....ska jag köpa kläder i stl 98 eller 104 till honom??
Sonen är nu 2.5, normal i storleken....ska jag köpa kläder i stl 98 eller 104 till honom??
104 har min fyra åring som är lång, så kör du på 98
Åldern har väl underordnad betydelse när du pratar storlek, enklare om du berättar hur lång han är
Det beror på hur stor han är. Min fyraåring på 96 cm får 98 eller 104 beroende på hur stor storleken är.
Min son som blir tre om ett par dagar har 104. Han har haft det ett tag. Han kan ha 98 men det är snudd på, brukar va lite kort och tajt. Han är "normal" i storlek.
Min 4 åring är också 98 cm lång och har mellan 98-110 i strl beroende på märke
Jag hade köpt 98 på byxor å 104 å tröjor. Sen beror de ju på vilken stl barnet har nu. Mina 2.5åringar har 92 på byxor å 98 på tröja
Det beror väl på hur lång han är, och vilka kläder det gäller. Olika märken är ju olika i storlekarna.
Vår son hade både 98 och 104 i den åldern, och han är lång.
Vår tvååring har gått från 86/92 till 98/104; men det är lite för stort beroende på plagg och vart vi handlar. Är det "enkel-strl" tar vi 98 på både över- och underdel. Tror hon är ca 91-92 cm lång, inte mätt henne sedan 18 månaders-kollen.
Vår tvååring har gått från 86/92 till 98/104; men det är lite för stort beroende på plagg och vart vi handlar. Är det "enkel-strl" tar vi 98 på både över- och underdel. Tror hon är ca 91-92 cm lång, inte mätt henne sedan 18 månaders-kollen.
Det beror ju på hur lång han är :)
En normalstor 2,5 åring borde alltså vara 95 cm lång. Mina barn har alltid haft en storlek mindre byxor så 98 i byxor och 104 i överdelar. Sen beror det ju på vilken affär man handlar på och om det är flick- eller pojk för tex Lindex flickkläder är minst en storlek mindre än de från pojkavd.
Haha! Min dotter som snart är 2år har strl 80 fortfarande Vilken strl har din son nu? Har han 92 nu så skulle jag satsa på 98, har han växt ur 92 väldigt snabbt så skulle jag köpa båda strl.
Min dotter är 2,5 år och har strl.92. Jag har börjat köpa 98 men de är ju för stora...
Min dotter som är 2,5 år har storlek 92.
Ska kläderna användas nu skulle jag säga 98 men om de ska vara lite att växa i så ta 104. Dottern är lite över medellängd men smal och hon har oftast 98 men på t ex t-shirtar har vi även köpt 104 ett tag nu
Beror ju på längd, men ska kläderna användas nu är väl 98 bättre. Min är två år och har 74-86 beroende på märke så där kan det ju variera lite med.
Vet du inte hur stor din son är eller vilken storlek han har nu? Är han normalstor borde väl storlek 98 räcka. Inte kul med alldeles för stora kläder, men mät honom först om du är så osäker. Min tjej på 4,5 år har storlek 104.
Min 3åring är ca 100cm lång, är kanske lite längre å smalare än jämnåriga barn... har nästan bara 104 till honom, några plagg i 98...
Min son är 2,5 och är ca 100 cm köper 104 i allt nytt det funkar fint i tröjor. Men byxorna får jag vika upp lite för det mesta. Han kan fortfarande ha 98 men det är på gränsen.
som alla andra har skrivit så beror det ju på hur lång han är - det fiffiga med storlekarna är ju att de anpassas till barnets längd!
sen beror det på vilket märke på kläder, det är ju stor skillnad på olika klädesmärken, PoP är mycket större än H&M.