• Anonym (Lika)

min bonusmamma är lika gammal som mig!

Min pappa är 40, och hans tjej är 16! Alltså lika gammal som mig! Jag står inte ut längre! Hon försöker väl inte bestämma över mig eller sånt, men det kommer väl komma. Det känns helt sjukt bara, och jag slår vad om att min bror som är 18 tycker det är ännu sjukare. Dom har vart tillsammans i snart ett år och hon har flyttat hit nu. Jag mår så illa varje gång jag ser dom kyssa varandra, och det är nästan som att jag vill hänga mig själv varje dom går in i sovrummet. Okej, hon ser ut som typ 20 och är skitsmart, men att jag bara vet att hon är lika gammal som mig går mig på nerverna!
    Seriöst, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vill bara bort, vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-23 13:34
    Jag tror att jag kommer köra på att dra hem någon kille i hans ålder på middag eller något liknande. Eller det som någon sa om att verkligen köra ut tjejen med att kalla henne mamma offentligt och fråga om pengar och sånt.. (Fast det är mer något roligt som inte pappa lär sig något på...)

• Svar på tråden min bonusmamma är lika gammal som mig!
  • Livendius
    Anonym (annorlunda) skrev 2013-12-28 18:02:55 följande:

Skulle du det?
    Beror på omständigheterna men ärligt talat jag skulle inte vara bitter bara pgr av ålderns skull i detta avseende.
  • Blancheflour

Min pappa gifte om sig med en kvinna som är fyra år äldre än mig. Jag retade henne ibland när vi var ute och handlade och kallade henne för styvmamma, vilket gjorde henne galen till slut 😡Jag var då 25, hon var 29 och min pappa 49.

• Anonym (groce!)
    Livendius skrev 2013-12-28 17:48:00 följande:
    Jag vet inte vad du grundar det på men det får stå för dig.
    98% håller med mig. Övriga 2% kan passera som felmarginal.
  • Anonym (Okej?)
    Livendius skrev 2013-12-28 14:17:59 följande:
    Jag är helt enig med dig men jag kan inte påstå att undantag inte existerar.

Men här är inga undantag aktuella, utom allt rimligt tvivel.
  • Anonym (isch)
    felix le chat skrev 2013-12-28 21:57:11 följande:
    Hälsa din papa grattis från mej
    Grattis till vad? Till att han är med ett barn och skämmer ut sig - och sin egen dotter!
  • Anonym (groce!)
    Anonym (isch) skrev 2013-12-30 12:11:22 följande:
    Grattis till vad? Till att han är med ett barn och skämmer ut sig - och sin egen dotter!
    hej hej snubbar, gamla gubbar, stöter på sin dotters kompisar... (Magnus Uggla)
  • Oh god why

WTF!!!!!!  Men är det verkligen lagligt att en vuxen man på 40 år är tillsammans med en 16 åring?

Jag menar i ex. i porr så räknas det som barnporr om någon är under 18 år (även om personen i fråga ser vuxen ut) och är därför olagligt, och de lagarna går ju så långt att det till och med räcker med en bild på en naken person under 18 för att det ska vara olagligt.
    Nu kanske jag blandar ihop Sverige med USA men där så kan man ju få ganska långa fängelsestraff för att vara tillsammans med ett "barn" d.v.s omyndig.

Hur som helst så tycker jag att detta känns väldigt creepy, om snubben har nån anständighet och verkligen älskar sin nya tjej så kan han väl åtminstone vänta tills flickvännen är gammal nog att rösta!

• lilsis

Varför skulle man bli förälder åt sin nya sambos nästan vuxna barn?? Oavsett egen ålder...

• HannaCecilia
    lilsis skrev 2014-01-02 10:31:54 följande:
    Varför skulle man bli förälder åt sin nya sambos nästan vuxna barn?? Oavsett egen ålder...

Und rar jag med..Pappas särbo kallar sig själv bonusmamma, jag är 27 och träffat henne kanske en handfull gånger...

Kan se att man kam bli en "trygg" vuxen för sin partners nästan vuxna barn men tror inte det är aktuellt i Ts fall.
  • Livendius
    Anonym (groce!) skrev 2013-12-29 16:42:36 följande:
    98% håller med mig. Övriga 2% kan passera som felmarginal.
    Och vad spelar det för roll om 4% eller 1000,000 % håller med dig? Vad har du för belägg förutom en massa korkade påståenden som totalt saknar grund? 
  • Livendius
    Anonym (Okej?) skrev 2013-12-29 20:02:57 följande:

Men här är inga undantag aktuella, utom allt rimligt tvivel.
    Jasså inga rimliga tvivel påstår du? då föreslår jag att du bevisar att så är fallet för oss alla här, i annat fall rekommendera jag att du sitter  ner och håller käft istället för att komma med en massa påståenden som du inte kan styrka.
  • Livendius
    Oh god why skrev 2014-01-02 03:29:26 följande:
    WTF!!!!!!  Men är det verkligen lagligt att en vuxen man på 40 år är tillsammans med en 16 åring?

Jag menar i ex. i porr så räknas det som barnporr om någon är under 18 år (även om personen i fråga ser vuxen ut) och är därför olagligt, och de lagarna går ju så långt att det till och med räcker med en bild på en naken person under 18 för att det ska vara olagligt.
    Nu kanske jag blandar ihop Sverige med USA men där så kan man ju få ganska långa fängelsestraff för att vara tillsammans med ett "barn" d.v.s omyndig.

Hur som helst så tycker jag att detta känns väldigt creepy, om snubben har nån anständighet och verkligen älskar sin nya tjej så kan han väl åtminstone vänta tills flickvännen är gammal nog att rösta!
    om det är lagligt?, Njaa lagligt är det fullt ut faktiskt sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighets%C3%A5lder

Vad har rösta med ämnet att göra? Skrev du något konstigt nu eller är du bara dum i hela huvudet?
  • Sooz

Har precis läst i genom tråden och undrar hur det har gått sen december TS?

• Anonym (groce!)
    Livendius skrev 2014-04-05 18:48:46 följande:
    om det är lagligt?, Njaa lagligt är det fullt ut faktiskt sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_mynd ighets%C3%A5lder

Vad har rösta med ämnet att göra? Skrev du något konstigt nu eller är du bara dum i hela huvudet?
    Lagligt, ja tyvärr. Men likafullt äckligt.
Svar på tråden min bonusmamma är lika gammal som mig!