• Anonym (?)

Familjehemsbarn och julafton

Ni familjehem som har barn som ej från träffa sina föräldrar på julafton, hur känns det?

Jag skulle tycka det var hemskt jobbigt med ett placerat barn som gråter efter sin mamma/pappa på julafton och inte vill fira alls, bara få komma hem igen.

• Svar på tråden Familjehemsbarn och julafton
  • Anonym (cc)
    Anonym (?) skrev 2014-01-10 21:17:01 följande:
    Fast det där är en sanning med modification, det är en enskild socsek som skriver utredningen. Hennes eventuella lögner kollas inte upp av någon! Om föräldern påtalar brister eller rena lögner i utredningen så händer ingenting. Jag blev till exempel klassad som bipolär........... har aldrig varit det och kommer aldrig att bli ....... men det hjälpte dom i kidnappningen av mitt stackars barn!

Så du har fel - det är alltid den enskilda socsek som har ansvaret och jag hoppas detta kommer ändras snarast!
    Är det inte så att barnet har ett eget ombud inför beslutet  i förvaltningsrätten? I så fall bör ju denne ha opponerat sig.
  • Anonym (Soc.)
    Fast det där är en sanning med modification, det är en enskild socsek som skriver utredningen. Hennes eventuella lögner kollas inte upp av någon! Om föräldern påtalar brister eller rena lögner i utredningen så händer ingenting. Jag blev till exempel klassad som bipolär........... har aldrig varit det och kommer aldrig att bli ....... men det hjälpte dom i kidnappningen av mitt stackars barn!

Så du har fel - det är alltid den enskilda socsek som har ansvaret och jag hoppas detta kommer ändras snarast!

Och att du hade ett eget ombud som för din talan och att framförallt BARNET hade en helt opartisk advokat som för deras bästa på agendan OAVSETT vad du el "soc" anser är bäst glömmer du nämna. En advokat som inte har NÅT med socialtjänsten att göra ska tilläggas. Och nej en LVU utredning utförs ALDRIG av en enskild socialsekreterare, det är alltid två och ärendets gång dras i grupp och med chef så gott som dagligen innan det går upp till nämnden som bestämmer OM man ska ansöka om LVU. Här är det också viktigt att påpeka att nämnden alltid försöker hitta anledningar att inte ansöka om LVU då de ansvarar för kommunens budget och varje lvu är extremt kostsamt. I en liten kommun kan ett enda LvU sabba hela årsbudgeten. Varken enhetschefer el socialsekreterare får direkt några pluspoäng för att man dragande med ett lvu-ärende.
  • umm abdilleh
    Fast det där är en sanning med modification, det är en enskild socsek som skriver utredningen. Hennes eventuella lögner kollas inte upp av någon! Om föräldern påtalar brister eller rena lögner i utredningen så händer ingenting. Jag blev till exempel klassad som bipolär........... har aldrig varit det och kommer aldrig att bli ....... men det hjälpte dom i kidnappningen av mitt stackars barn! Så du har fel - det är alltid den enskilda socsek som har ansvaret och jag hoppas detta kommer ändras snarast!

Japp.. de skriver vad de vill och ingen kollar upp det
  • Maddiogora
    Anonym (?) skrev 2014-01-10 03:10:53 följande:
    Dom har sagt till mig att "vi tar hand om ditt barn tills barnet får komma hem", jag vet att dom sagt samma till barnet. Men det här med mutorna, är det okej tycker du?

Mutor känns ju självklart inte ok . Men har de verkligen sagt att om ett år får du tio tusen och ett djur ?
  • Joce82

Mutor?!! De barn som bor hos oss skall ha samma julglädje och julklappar som våra egna barn.. Det har från våran sida inget med mutor att göra. Och jag kan tänka mig att det synsättet delas med de flesta familjehem( hoppas jag). Mvh

• Anonym (?)
    Maddiogora skrev 2014-01-11 15:15:02 följande:

Mutor känns ju självklart inte ok . Men har de verkligen sagt att om ett år får du tio tusen och ett djur ?
    Ja, dom har sagt exakt så. Det är inga julklappar eller födelsedagspresenter det handlar om. Det gäller 10 tusen kronor och en egen häst!
  • Anonym (biobarn)
    Anonym (?) skrev 2014-01-11 16:43:48 följande:
    Ja, dom har sagt exakt så. Det är inga julklappar eller födelsedagspresenter det handlar om. Det gäller 10 tusen kronor och en egen häst!
    Har du hört dem säga det? Eller har ditt barn berättat för dig att de sagt så? I det senare fallet kan man ju tänka sig att ditt barn är angelägen om att hålla sin morsa på gott humör genom att understödja din negativa tankar om alla familjehem genom att hitta på historier som passar in i hur du tänker dig att det är. 
  • Anonym (?)
    Anonym (biobarn) skrev 2014-01-11 16:50:58 följande:
    Har du hört dem säga det? Eller har ditt barn berättat för dig att de sagt så? I det senare fallet kan man ju tänka sig att ditt barn är angelägen om att hålla sin morsa på gott humör genom att understödja din negativa tankar om alla familjehem genom att hitta på historier som passar in i hur du tänker dig att det är. 

Oj vad fel du har. För det första gillar jag de här människorna. Tycker dom verkar ta väldigt väl hand om mitt barn och mitt barn verkar gilla dom också. Detta har jag skrivit flera gånger i tråden!

För det andra ljuger aldrig mitt barn för mig, jag litar på mitt barn till 100%. Barnet är fostrat med att ärlighet är något jag kräver!

• Anonym (biobarn)
    Anonym (?) skrev 2014-01-11 17:34:27 följande:

Oj vad fel du har. För det första gillar jag de här människorna. Tycker dom verkar ta väldigt väl hand om mitt barn och mitt barn verkar gilla dom också. Detta har jag skrivit flera gånger i tråden!

För det andra ljuger aldrig mitt barn för mig, jag litar på mitt barn till 100%. Barnet är fostrat med att ärlighet är något jag kräver!

Barn gör vad de måste för att hålla sina föräldrar nöjda. 
  • Anonym (?)
    Anonym (biobarn) skrev 2014-01-11 17:47:19 följande:
    Barn gör vad de måste för att hålla sina föräldrar nöjda. 
    Möjligt. Men det finns ingen anledning att barnet skulle ljuga om en sån sak.

Barnet vet att jag inte har något emot det där hemmet och barnet vet att jag inte uppskattar mutorna. Med andra ord borde barnet inte ha nämnt detta till mig om det ville hålla mig som förälder nöjd! 

Det säger emot sig självt. Tänk en gång till så kanske du förstår det!
  • Anonym (biobarn)
    Anonym (?) skrev 2014-01-11 17:52:01 följande:
    Möjligt. Men det finns ingen anledning att barnet skulle ljuga om en sån sak.

Barnet vet att jag inte har något emot det där hemmet och barnet vet att jag inte uppskattar mutorna. Med andra ord borde barnet inte ha nämnt detta till mig om det ville hålla mig som förälder nöjd! 

Det säger emot sig självt. Tänk en gång till så kanske du förstår det!
    Barnet vet förstås att du tycker att barnet blivit kidnappad, barnet är säkert också mycket medveten om din allmänna inställning till familjehem - den du redovisar i den här tråden. Precis därför är det troligt att barnet berättar saker i den här stilen för dig för att hålla dig nöjd. Du vill ju förstås kunna fortsätta att tro och tänka som du hittills gjort. 

Det är inte jag som behöver tänka ett par varv till. 
Svar på tråden Familjehemsbarn och julafton