• Kattälskare02

Pappa vill ej ha katt(har redan köpt en)

Hej, Jag behöver lite akuthjälp. Har fått en katt i julklapp, älskar verkligen katter och har alltid velat haft en. Är överlycklig just nu! Är 19 och bor hemma. Problemet är att min pappa har sagt nej till katten och vägrar ta emot den. Han har ringt flera gånger och är förbannad. Mamma och bror(16) vågar inte säga ifrån trots att jag vet att de vill behålla den lika gärna som mig. Vill så gärna behålla den men är livrädd att han kommer kasta ut den... Vad ska jag säga/göra? Han tycker egentligen om katter och har haft en när han var liten. Ber om ursäkt om inlägget är rörigt, skriver i panik från mobilen...

• Svar på tråden Pappa vill ej ha katt(har redan köpt en)
  • Arbetsvegan

Du lämnar tillbaka den till uppfödaren.
    Husdjur ska man vara överens om hela familjen.

• Momalicious

Du får göra som föregående talare om han inte vill, och så får du skaffa en när du flyttat.

• CarpeNoctem

Bor du hemma hos din far så får du fint acceptera att han inte vill ha någon katt, Det är givetvis något du får skaffa när du flyttar hemifrån i det läget. Lämna tillbaka katten.

• viseversa

Vem fick du katten av? Och nej man kan inte ha ett djur om inte alla är med på det. Du får lämna tillbaka katten eller försöka hitta ett annat hem till den. Du bor hemma och dina föräldrar bestämmer ang djur eller inte.

• Dixie

vem ger bort en katt i julklapp utan att veta att det fungerar att den som får den, kan ha katt?? hur ansvarslös får man vara..................

• krompa

Ursäkta, men vem är så dum att de ger bort ett djur i present utan att kolla att djuret kan bo där? Lämna tillbaka den och skaffa egen katt när du flyttat hemifrån.

• Monchichier

Som jag ser det finns det två alternativ:
    1: Ge tillbaka katten till den som givit den i julklapp. En katt ska bo i ett hem där den är välkomnad av alla i familjen. Och ett nej väger alltid tyngst i alla lägen.

2: Flytta hemifrån och ta katten med dig.

Sedan finns det ju också long shot alternativ som att slänga ut pappan

• lennartsdotter

Som sagt, du säger tack men nej tack till julklappen. I en familj måste man vara överens om införskaffande av djur.

• kossamu

I rubriken står det "redan köpt en" och i resten av inlägget har hon fått en i julklapp. Vilket är det?

Svar på tråden Pappa vill ej ha katt(har redan köpt en)