Är det bara vi som är ensamma på nyår ?
Vi skulle åkt iväg egentligen med två par till men pga fruktansvärt gravidillamående så får vi stanna hemma.
Några andra som inte heller har nåt att göra på nyår ? Nu blir det bara jag å maken på nyår.
Vi skulle åkt iväg egentligen med två par till men pga fruktansvärt gravidillamående så får vi stanna hemma.
Några andra som inte heller har nåt att göra på nyår ? Nu blir det bara jag å maken på nyår.
Var modig åk ändå livet stannar inte för man är gravid
Det blir bara jag och sambon på nyår och det är för att det är så vi vill ha det. Lugn och ro, god mat, champagne, film och mys. Så mycket bättre än att vara ute och supa med massa folk eller nåt
Här blir vi tre st (sambon, sonen och jag) men vi tycker det är mysigt. Äter lite gott ser på tv/film sen skålar och ser fyrverkerier från balkongen.
Fast det är ju inte kul att åka på spa och där det ska serveras 4 rätters när man inte ens kan äta och är konstant illamående. Känns lite bortkastade tusenlappar tycker jag.
Men ibland känns det som att alla alltid har så fruktansvärt mycket planerat på nyår och alla ska göra nåt. Å man är den enda i världen som inte har något.
Men det är skönt att läsa att det inte bara är vi som kommer vara hemma och mysa! :)
Vi är alltid hemma :) ngn gång har ngn kompis med familj kommit hit men det är ytterst sällan. Ibland kommer våra föräldrar o äter lite god mat under kvällen men åker hem "i god tid" :)
Numera har vi barn så det är ytterligare en anledning att stanna hemma - vill inte dra runt dem mitt i natten o jag är inte så förtjust i att sova borta, men vi var oftast hemma bara jag o min man även innan barnen kom.
En av de bästa nyårsaftnar jag haft var när vi la två madrasser framför tv'n - inte för att ha ngn slags "sex afton" utan för att mysa, umgås o se på ALLA nyårsfilmer :)
Vi hade våra mysigaste kläder på oss - typ pyjamas - köpte hem kinamat (ngt vi mkt sällan gör annars men det är såå gott) o låg framför TV'n hela dagen. Strax innan tolvslaget drog vi bara termobyxor över våra myskläder o tog en promenad o tittade på alla fyrverkerier som resten av staden skickade upp.
Pratade o umgicks. Låter kanske lite "torftigt" men det var faktiskt helt underbart :)
HELT klart ett tips om du är gravidillamående!!! Bunkra upp med bra saker du kan äta utan att bli illamående (gurkstavar, gott bröd osv). Ägna kvällen åt varandra. Är du gravid med första barnet? Isåfall är detta antagligen sista nyåret ni kan ägna er bara åt varandra på många år. Njut!!
Var modig åk ändå livet stannar inte för man är gravid
Ni är ju ett "vi" - det finns massor av människor som är just ensamma under alla högtider...
Ensammen är man när man är en person.