• mimili

svärföräldrar, fråga?

jag undrar hur ofta nii umgås/träffar era svärföräldrar? jag och min familj träffar mina svärföräldrar nästan varje helg, det är fika, middag osv. nästan alltid på deras initiativ och ibland kommer dom oanmälda. Dessutom flera ggr nu under julen. Tycker det blir för mycket  men min man verkar inte alls hålla med. Undrar hur andra har det?

• Svar på tråden svärföräldrar, fråga?
  • straw2008

De kommer aaaaldrig till oss, de är alldeles för lata. Så vi styr helt hur ofta vi vill ses. Oftast 2 gånger i månaden. Bor 2,3 km bort.

I kinamockaskogen.....
  • gladtjeej

Vi träffar mina svärföräldrar ofta flera gånger i veckan, vi bor ganska nära varandra då i bland blir det snabba besök ibland längre. Jag tycker om att umgås med min sambos familj så träffar dom gärna. Mina föräldrar träffar vi också ganska ofta.

• HWR

Minst en gång i veckan. Hon (svärmor, svärfar bor i annat land) kommer antingen lördag eller söndag och hälsar på.
    Och ofta en dag i veckan också. 
    Det är jag som bjuder över henne då hon kommer mitt i veckan efter jobbet.
    Barnen älskar sin farmor och hon och jag kommer vääääl överens. 
    Nu träffades vi senast i söndags och idag ska vi fira jul med henne.

• honeydew

Vi träffar dem nog ett par ggr i veckan men pratar i telefon nästan dagligen. Oftast kommer de förbi oss, tar en kopp kaffe eller äter lite. De är väldigt hjälpsamma och generösa, kommer förbi och fixar med något som vi kan behöva hjälp med eller hämtar på dagis. De är nyblivna pensionärer båda två och är väl lite rastlösa just nu haha tycker att det är skönt att vi har en nära relation och vill även att mina barn ska känna sin farmor o farfar. Jag träffade tyvärr bara mina egna ett fåtal ggr då de inte kom överens med min mamma. Samtidigt så har de lika mycket "rätt" till sina barnbarn som mina föräldrar har. Om något händer barnen som jag vill berätta för min mamma, så ringer jag även sen till deras farmor.

• londonkarin

Bara några gånger om året, de bor 3 tim. härifrån. Pratar aldrig med dem på telefon heller, min man pratar med dem förmodligen från mobilen på vägen hem från jobbet. Trist så sällan, då barnen älskar att de kommer på besök (för mig kvittar det :)

• fluu

Svärmor tittar ofta förbi ett par gånger i veckan när hon ändå har vägarna förbi. De båda brukar komma minst varannan vecka och så åker vi till dem kanske 1-2 gånger i månaden.

Sambon träffar min mamma 1-2 gånger i veckan och jag kanske varannan. Pappa så sällan det bara går.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Liten till

Jag jobbar med min svärmor, så vi ses varje dag är lagledare där också, så jag lägger schema mm för svärmor

Men annars ses vi kanske 1gg i veckan utöver jobb. Vi trivs ihop

Jag älskar min svärmor!

• En blå giraff

Svärmor - ungefär en gång i veckan är vi till henne eller hon kommer hit. Barnen sover där också någon gång i månaden.

Svärfar - han kommer hit och fikar ca 2 ggr/månad.

Min pappa - är hos oss nästan dagligen och hälsar på (tur att min man och han kommer överens....)

Min mamma - träffar henne ca 1g/vecka, ofta åker vi dit och hälsar på.

Så vi har mycket umgänge, för mig låter det normalt att ses varje helg. Men kommer man inte så väl överens som jag gör med svärisarna så kan jag förstå om det blir jobbigt.

• Mellanmjölkens land

Svärföräldrarna bor utomlands. Svärfar träffar vi när vi åker dit (oftast 1ggr/år). Svärmor kommer till Sverige 1-2ggr/år och stannar då några veckor men åker runt och träffar diverse släkt och vänner. Kommer då till oss kanske 2-3ggr. Vi pratar även med svärmor över Skype 1-3ggr/v.

Nu när jag är föräldraledig träffar jag och barnen oftast min mamma 1 gång i veckan men det är inte alltid hon är kvar tills sambon kommer hem.

Svar på tråden svärföräldrar, fråga?