• e linnea

I början på utredning, orolig :-/

Det här är inte riktigt min grej, att öppna upp mig om nått så privat för folk jag inte känner. Jag måste bara skriva av mig för det snurrar så mycket tankar i mitt huvud. Jag är 25 år och har försökt fått barn med min sambo i över 1 år nu. Jag har väldigt oregelbunden mens, jag har alltid gått ca 14 dagar över en "normal" menscykel. Men denna gångar har den gått 5 månader över vilket gjorde att vi kontaktade fertilitetskliniken. Jag har tagit blodprov och min sambo spermaprov. Han har ett barn sedan tidigare så jag lägger all skuld på mig. Vi har inte fått svar än, tror dom hör av sig efter jul och nyår. Jag är så grymt orolig. Är det nån som varit/är i en liknande situation? Hur går allt till?

• Svar på tråden I början på utredning, orolig :-/
  • apelsin83
    e linnea skrev 2014-03-12 17:34:19 följande:
    Det slutade under natten så det blev av idag. Nu är det fri passage men med den otur som man alltid har så hitta dom nått annat :-/ så nu blir det operation för mig då de hittade en polyp i livmodern som troligtvis gör så att inget ägg fäster :-/ så inom 60 dagar blir det operation och när operationen är över så blir det troligtvis pergotime. Hatar att allt tar sån tid och att det dyker upp nya problem hela tiden smile4.gif
    Suck Men ändå bra(?) att de kanske hittat problemet? Kan ju vara så att du lätt blir gravid efter operationen?! Att det "bara" är polypen som ställer till det! Hoppas
  • MalinNorr

Nu har det efterlängtade plusset kommit! Jag är gravid. Knappt jag vågar tro det. Och stort grattis till dig Tintus!

• apelsin83
    MalinNorr skrev 2014-03-21 06:09:58 följande:

Nu har det efterlängtade plusset kommit! Jag är gravid. Knappt jag vågar tro det. Och stort grattis till dig Tintus!

Åh grattis!!! Äntligen Håller tummarna att alt går bra.
  • Tintus
    MalinNorr skrev 2014-03-21 06:09:58 följande:
    Grattis till dig !!! Nu håller vi tummarna! Kram
  • e linnea

Hur går det för er? Och ni som fått plus, hur långt är ni gångna?

• apelsin83
    e linnea skrev 2014-04-19 11:30:39 följande:

Hur går det för er? Och ni som fått plus, hur långt är ni gångna? smile1.gif

Jag ska ringa i veckan och höra hur progesteronvärdet var på mitt blodprov. Annars är vår utredning klar. Är även detta prov bra så har de inte funnit några fel och då klassas vid som oförklarligt barnlösa.

Hur går det själv?
  • e linnea
    apelsin83 skrev 2014-04-21 19:46:27 följande:
    Jag ska ringa i veckan och höra hur progesteronvärdet var på mitt blodprov. Annars är vår utredning klar. Är även detta prov bra så har de inte funnit några fel och då klassas vid som oförklarligt barnlösa.

Hur går det själv?
    Hoppas att det går bra för er! Hur går det till om det inte hittar nått fel? Får ni fortfarande hjälp då?

Jag gjorde en spolning och den gick bra men de såg då att jag hade en polyp i livmodern som lär opereras bort. Så nu väntar jag på operationen som kommer ske om några veckor och efter den så tror jag att jag kommer få pergotime för att få igång ägglossningen. Vill bara att detta ska va över och längtar till att se det där pluset.
  • apelsin83
    e linnea skrev 2014-04-22 19:33:10 följande:
    Hoppas att det går bra för er! Hur går det till om det inte hittar nått fel? Får ni fortfarande hjälp då?

Jag gjorde en spolning och den gick bra men de såg då att jag hade en polyp i livmodern som lär opereras bort. Så nu väntar jag på operationen som kommer ske om några veckor och efter den så tror jag att jag kommer få pergotime för att få igång ägglossningen. Vill bara att detta ska va över och längtar till att se det där pluset.
    Om de inte hittar något fel vill de att vi försöker 3 månader först (enligt läkaren har en del lättare att bli gravida de första månaderna efter spolning), lyckas vi inte får vi Pergotime utskrivet för 2-3 månader(boosta ägglossningen). Fungerar det ändå inte blir det Ivf. Så vi får hjälp, trots allt

Skönt att ni också har en plan! Hoppas att du får tid snart! Förstår din känsla..känns så hopplöst ibland.. Lite lättare nu iaf när våren kommer och det är soligt och varmt ute!
  • e linnea
    apelsin83 skrev 2014-04-22 20:04:04 följande:
    Om de inte hittar något fel vill de att vi försöker 3 månader först (enligt läkaren har en del lättare att bli gravida de första månaderna efter spolning), lyckas vi inte får vi Pergotime utskrivet för 2-3 månader(boosta ägglossningen). Fungerar det ändå inte blir det Ivf. Så vi får hjälp, trots allt smile1.gif

Skönt att ni också har en plan! Hoppas att du får tid snart! Förstår din känsla..känns så hopplöst ibland.. Lite lättare nu iaf när våren kommer och det är soligt och varmt ute! smile1.gif
    Åh vad skönt!

Ja det blir lättare då allt kommer nog bli bra, för oss båda håller tummarna för det!
  • apelsin83
    e linnea skrev 2014-04-22 21:51:51 följande:
    Åh vad skönt!

Ja det blir lättare då smile1.gif allt kommer nog bli bra, för oss båda smile1.gif håller tummarna för det!
    Jag fick reda på mitt S-progesteronvärde idag, 22 låg det på en vecka efter beräknad ÄL. Barnmorskan "trodde" att det var bra, men när jag googlar bör man ligga över 28 för att ha haft en bra ägglossning. Vad har ni hört tjejer? Är nog dags för Pergotime för mig..
  • apelsin83

Har äntligen plussat på 19:e försöket! Utredningen visade inga "fel" på någon av oss men ändå har det tagit lite tid.

Hur går det för er andra?

• e linnea
    apelsin83 skrev 2014-05-13 17:51:04 följande:

Har äntligen plussat på 19:e försöket! smile1.gif Utredningen visade inga "fel" på någon av oss men ändå har det tagit lite tid. smile1.gif

Hur går det för er andra?

Operation idag, är riktigt nervös nu hoppas det går bra och att det inte är nått annat
  • apelsin83
    e linnea skrev 2014-05-14 09:59:20 följande:
    Operation idag, är riktigt nervös nu smile4.gif hoppas det går bra och att det inte är nått annat
    Håller tummarna att det gick bra för dig idag!!
  • e linnea
    apelsin83 skrev 2014-05-14 22:13:01 följande:
    Håller tummarna att det gick bra för dig idag!!
    Det gick bra för mig idag, allt såg fint ut så nu blickar jag bara framåt :) pergotime nästa.
  • apelsin83
    e linnea skrev 2014-05-14 22:35:19 följande:
    Det gick bra för mig idag, allt såg fint ut så nu blickar jag bara framåt :) pergotime nästa.
    Härligt! Då är det till att blicka framåt
Svar på tråden I början på utredning, orolig :-/