Vår kille hade väldigt stark mororeflex de första 2 månaderna, sedan lugnade det ner sig! Jag lider med dig för det ser verkligen otäckt ut. Han sprätte ut med armarna, skakade, spärrade upp ögonen och ögonen darrade ibland. Reflexen utlöstes varje gång vi lade ner honom, om vi höll i honom utan att han hade sin kropp mot vårt bröst (tex när han bytte famn) och om han själv sprattlade till så han gungade i sidled när han låg på rygg. Detta bevittnades på sjukhus när vi sökte för en helt annan grej och man gjorde då en kramputredning på honom, främst pga av hans ögonrörelser. Det var det värsta vi varit med om - oron... Hemskt. Men de hittade inget som tur är och vi får uppföljningar för att se att han utvecklas normalt, vilket han än så länge gör :) Det jag försöker säga är att det där troligtvis kommer att växa bort, men att du kanske bör låta en läkare titta på bebisen så att du slipper oroa dig och för säkerhets skull. Jag vet ju själv att jag fick panik och hade ångest inför varje blöjbyte. Det måste väl vara dags för läkarkontroll på BVC strax va?