• Smidigajag

Ingen mens efter cerazeytte / primolut nor

Hej, hoppas någon av er kan hjälpa mig.. Jag åt cerazette i drygt 1,5år slutade med dom i februari, i september var jag till ungdomsmottagningen och fick primolut nor eftersom att mensen inte kommit ännu. Har ätit primolut 2ggr/dan i 10 dagar med 20 dagars mellanrum.. Första vändan blödde jag som en gris, andra och tredje svängen bara någon dag, inte alls som när jag hade mens innan cerazette. Och nu har mensen fortfarande inte kommit, vad ska jag göra? Vi (jag och sambon) vill verkligen ha en bebba helst igår.. Har någon haft liknande? Några tips på vad man kan göra? Tack snälla för svar..

• Svar på tråden Ingen mens efter cerazeytte / primolut nor
  • Ashurst Klara

Hej! Jag har ungefär samma erfarenhet. Jäkla cerazette alltså!

2007 januari - Började med cerazette
    2012 augusti - Slutade med cerazette
    2012 november - Mensen slutade komma, men brydde mig inte om det
    2013 augusti - Gick till gyn och fick Primolut utskrivet, fick en blödning men sedan försvann mensen igen
    2013 oktober - En ny dos med Primolut med samma resultat som första gången
    2013 december - En ny dubbel dos Primolut som jag just har avslutat, får nog en blödning om några dagar, fem dagar efter mensen ska jag ta en dos med Progtime (5 dagar).

Hoppas innerligt att det hjälper! Men mitt tips är att prata med Gyn och fråga om det finns något läkemedel man kan ta för att få igång ägglossningen, t.ex. Progtime.

Håller tummarna för dig. Och för mig själv, att mens och ÄL kommer igång efter den här kuren. Jag har nämligen haft hemska biverkningar av Primolut. Flera sömnlösa nätter, stickande känsla i fötterna och hemska depressioner (har aldrig tidigare upplevt en depression). Har du haft några biverkningar av Primolut?

• Smidigajag

vad skönt att höra att man inte är ensam om besväret, dock inte så kul att du har samma besvär :S
    Hade jag vetat att det skulle bli såhär när man slutar med Cerazette hade jag inte tagit de från början :s

Ja jag måste nog ta och boka tid så kanske man får ett recept, vill ju verkligen få igång mens/ägglossningen nu. 
    Ja jag hoppas att det funkar för dig.   Måste få höra fortsättning om du får igång de :)

Nu när du säger det, har varit väldigt deprimerad, har inte tänkt att det kan ha berott på Primolut, men det måste ha varit de, för har aldrig heller upplevt en depression tidigare. Annars har jag inte haft nå liknade som du beskriver. 

• emmsen84

Känner igen det där... Väntar på min mens som varit borta sedan oktober... Får nog också besöka gyn för utskrivning av Prog... Har inte behövt använda det sedan flera år tillbaka....

Inge roligt att proppa i sig en massa piller men vad gör man inte för att förhoppningsvis få barn :)

Svar på tråden Ingen mens efter cerazeytte / primolut nor