• Orolig2013

8 veckor senare och jag blöder fortfarande .....

Hej.

Jag gjorde en abort för 8 veckor sen hemabort som de kallar det för och än idag blöder jag, nu den senaste veckan har de varit otroligt jobbigt då jag blöder som en stucken gris, så fort jag reser mig upp forsar de ut och jag byter bokstavligen binda en gång i timmen !! Sitter i telefon kö till 1177 nu men väntetiden där är 55 min säger de så jag tänkte skriva lite här och se om de är någon mer som har varit med om samma sak. Ibland kommer det ut blodklumpar, men för det mesta är de bara en massa massa blod typ. Jag har väldigt sällan någon smärta i magen, ingen ömhet i brösten eller nått illamående och ingen feber än så länge, någon som har varit med om samma sak ??

Tack för alla svar <3

• Svar på tråden 8 veckor senare och jag blöder fortfarande .....
  • Philippa

Låter som du behöver en skrapning för du har rester kvar i livmodern.... Varför har du väntat så länge med att ringa efter hjälp??

• Skruttelito

Tycker att du ska kontakta gynakuten istället. Så mycket ska du inte blöda efter åtta veckor. Bättre att åka in för koll så att det inte är så att det finns rester kvar.

• lilmissredhotts

Om du blöder så mycket kan det vara rester kvar och du behöver en skrapning. Men du kan även behöva få blod om du blödigt så mycket under en längre period.

Jag fick blod efter att jag blödigt kraftigt under några timmar när jag tillslut åkte in till gynakuten.

Svar på tråden 8 veckor senare och jag blöder fortfarande .....