• Blivande sköterska

- 20 kg 1/1-14 till 1/6-14...vem är med mig?

Tänkte gå ned 20 kg 1/1 -14 till 1/6 -14 alltså ca 4 kg i månaden = 1 kg/vecka. Någon som vill haka på? Vi kan peppa, tipsa och uppdatera framgång och motgång. Alla kör den metod som passar dem. Själv tänkte jag köra mindre portioner, någon form av motion varje dag och totalt godis/fika förbud.

• Svar på tråden - 20 kg 1/1-14 till 1/6-14...vem är med mig?
  • Sagolina

Ser inte ut att bli något av min nergång... Har känt mig låg sen årsskiftet och nu misstänks depression och orken är verkligen i botten. All energi går till sonen, sambon, huset, gården, så kost och träning blir det dåligt med. Idag åt jag frukost och 7timmar senare funderade jag varför jag kände mig så konstig och kom då på att jag inte ätit varken lunch eller mellanmål...

Så ni vet varför min vikt inte uppdateras, händer liksom inget av intresse. Men jag tittar alltid nu och då in för att se hur det går för er. Ni är verkligen jätteduktiga!

• busmonstret

Har gått ner 2 kg sen i onsdags. Anledning - Magsjuka Kräks
    Hade ju varit kul om det varit av en annan anledning som det gått neråt så bra..

• Idun

Har haft en riktigt dålig helg viktmässigt, vänner på besök vilket var väldigt trevligt! Det blev en del fika men samtidigt mycket promenerande också så kanske gick + - 0 om jag har tur. ska vänta några dagar med att väga mig.. haha

men det är så svårt det där med att umgås med folk och gå ner i vikt samtidigt, det ska bara ätas och fikas hela tiden, jag vet inte riktigt hur jag ska tackla problemet "nu unnar vi oss, det är ju helg" eller "du behöver ju inte gå ner, jag väger mer än dig" osv. jag pratar inte om att jag håller på att gå ner (även om det syns) så jag tycker inte att jag prackar på det på andra eller försöker visa att jag är "duktig". 

Känns inte som att problemet är just dessa specifika vänner  utan att nästan alla generellt har problem med att man avstår kakan till kaffet etc för att då får de dåligt samvete för att de vill ha en kaka till kaffet. Är det fler som upplever samma? att folk blir provocerade av att man försöker vara lite nyttig?

• lyck
    Idun skrev 2014-04-07 16:24:58 följande:
    Har haft en riktigt dålig helg viktmässigt, vänner på besök vilket var väldigt trevligt! Det blev en del fika men samtidigt mycket promenerande också så kanske gick + - 0 om jag har tur. ska vänta några dagar med att väga mig.. haha

men det är så svårt det där med att umgås med folk och gå ner i vikt samtidigt, det ska bara ätas och fikas hela tiden, jag vet inte riktigt hur jag ska tackla problemet "nu unnar vi oss, det är ju helg" eller "du behöver ju inte gå ner, jag väger mer än dig" osv. jag pratar inte om att jag håller på att gå ner (även om det syns) så jag tycker inte att jag prackar på det på andra eller försöker visa att jag är "duktig". Känns inte som att problemet är just dessa specifika vänner  utan att nästan alla generellt har problem med att man avstår kakan till kaffet etc för att då får de dåligt samvete för att de vill ha en kaka till kaffet. Är det fler som upplever samma? att folk blir provocerade av att man försöker vara lite nyttig?

Jo det känner jag igen men nu har jag haft ändrade kostvanor så pass lång tid att folk redan vet om att jag inte kommer ta en kaka efter maten (om det inte är lördag ) så nu brukar jag bara få te eller kolsyrat vatten och ibland fruktsallad vilket jag uppskattar otroligt mycket.

Men jag kan komma på mig själv att bli provocerad när man ser hur folk tränar hela tiden medan man själv är i en svacka, så för min del är det en och skär avundsjuka, men det brukar jag också säga till folk.
  • lyck

Ännu en vecka med +-0,verkar ha hamnat på en dryg platå!tips hur man kommer bort från den?

• happycookie

Hej alla!

Efter ett litet uppehåll har jag kört igång igen, och jag ligger på -10 kg sen start.. Känner att jag måste lägga i en högre växel nu.. Framförallt börja träna..

• busmonstret
    happycookie skrev 2014-04-11 08:21:12 följande:
    Hej alla!

Efter ett litet uppehåll har jag kört igång igen, och jag ligger på -10 kg sen start.. Känner att jag måste lägga i en högre växel nu.. Framförallt börja träna..

- 10 är ju jättebra :) men att träna är ju bra för kroppen det med :)
  • busmonstret
    lyck skrev 2014-04-11 07:09:27 följande:
    Ännu en vecka med +-0,verkar ha hamnat på en dryg platå!tips hur man kommer bort från den?

Testa chocka kroppen med något. Kör du samma träningsform hela tiden, far och kör något annat. Något bara för att kroppen ska ruskas om lite Glad
  • Idun

Hej Alla!

Hur har påsken fungerat för er? :)

Gick bra för mig! påskmaten är ju rätt nyttig om man inte äter för mycket, och så åt jag lite godis och fika med gott samvete.

Har tänkt att jag ska testa 5:2, vikten har stått stilla så länge nu att det är irriterande så tänkte att jag testar och ser om det händer något. Tror att mycket av anledningen till att jag står still är för att jag får muskler - vilket inte är dåligt men jag vill ändå sätta fart på kroppen, det är ju snart maj..

Är det någon som kör/ har kört med fasta? :)

• busmonstret
    Idun skrev 2014-04-23 13:02:58 följande:

Hej Alla!

Hur har påsken fungerat för er? :)

Gick bra för mig! påskmaten är ju rätt nyttig om man inte äter för mycket, och så åt jag lite godis och fika med gott samvete.

Har tänkt att jag ska testa 5:2, vikten har stått stilla så länge nu att det är irriterande så tänkte att jag testar och ser om det händer något. Tror att mycket av anledningen till att jag står still är för att jag får muskler - vilket inte är dåligt men jag vill ändå sätta fart på kroppen, det är ju snart maj..

Är det någon som kör/ har kört med fasta? :)

Det blev +0,2 sen förra måndagen, vilket man kan se som helt okej för en påskvecka. Men jag fuskvägde mig på torsdagen och från dess hade jag gått upp 1,9 kg så det känns lite surt. Men jag har njutit under påsken iaf och tar igen det i veckan :)

Har inte testat fasta, men många verkar gilla den här 5:2 dieten. :)
  • lyck

Oj vad denna tråd har dött.. Hur går det för alla? Själv har jag gått upp 1.1 kg sedan påsk så det suger men nu har jag börjat räknat kalorier igen för att komma på bana.. Och så joggar jag, nu får jag börja styrketräna igen efter att mina stygn är borttagna så nu ska det Fan bli ordning på torpet

• Idun

Har inte gett upp!

1 kg är ju inte så mycket så det fixar du lätt! :)

Men har ingen våg så kan inte väga mig, tror inte att jag gått upp iaf, Har börjat jogga och det går riktigt bra faktiskt men är på extrem nybörjarnivå! Har mycket att göra nu så matlagning hamnar i kläm vilket kanske är bra, det blir mycket svart kaffe och havregrynsgröt till middagar. Känns dock fortfarande som att jag står still, borde kanske ändra om något drastiskt för att få kroppen att ge lite respons. Har träffat en man så nu kanske man kan få ligga lite Flört helt okej träning! haha

• happycookie

Jag ligger på typ 1,5 minus sen påsk. Sammanlagt 11,5 minus sen årsskiftet känner att jag borde ta tag i simningen men det går sådär..

• Idun

Hej!

Hur gick det för er?
    Jag nådde mitt 10 kgs mål i Juli, nu i Augusti har jag gått ner 1 kg till så ligger på 59!
    Nu vill jag gå ner 5 kg till innan nyår.

• Anonym (**************)
    Idun skrev 2014-08-29 10:17:07 följande:
    Hej!

Hur gick det för er?
    Jag nådde mitt 10 kgs mål i Juli, nu i Augusti har jag gått ner 1 kg till så ligger på 59!
    Nu vill jag gå ner 5 kg till innan nyår.

Bra jobbat.

Jag gick ner minst 30 kg från mitten av jan till början av juni.
    Vet inte hur mycket då jag vägde för mycket för min våg.
    Sen gick jag upp 10 kg men har nu fått problem med magen o har gått ner dessa på 2 veckor.
    Så nu väntar jag på röntgen o gastroskopi sen så blir det ev en aspire-op o mot nya viktmål.

Svar på tråden - 20 kg 1/1-14 till 1/6-14...vem är med mig?