• Thinkerbell

Ökat sömnbehov när man äter antibiotika? 20-månaders

Har en 20-månaders som nu ätit antibiotika för lunginflammation, börjar bli orolig att han sover för mycket. De första nätterna hostades det konstant, men sen har det varit lugnt och han har sovit jättelänge på morgonen, igår tex från 20-10.30! Minst tolv timmar och mycket längre än vanligt, plus att han går och gäspar och verkar trött på dagarna också. Kan det vara medicinen som gör det, eller att han tar igen att han sov så dåligt tidigare, eller ska man kolla upp det?

Tacksam för råd om någon varit i liknande situation!

• Svar på tråden Ökat sömnbehov när man äter antibiotika? 20-månaders
  • Scratt

Mina barn har aldrig ätit antibiotika, men jag vet att jag blir tröttare av det och när jag låg inne en gång på sjukhuset så läkaren att det är helt normalt...

Dessutom blir man ju trött av att vara sjuk, kroppen jobbar ju hårt för att bli frisk

• honeydew

Nu är bara min lilla plutt tre mån men hon hade lunginflammation för ett par veckor sen och fick antibiotika. Hon sov mycket mer och längre pass än vanligt! Tog nog två veckor innan hon blev "normal". Dessutom fick hon mycket lägre blodvärde efter infektionen, och det blir man ju också trött av. Även det höjdes efter ett par veckor.

Svar på tråden Ökat sömnbehov när man äter antibiotika? 20-månaders