• Funderingar01

Vilken barnvagn passar in på mina krav?

Vi har två barn och väntar nu en nummer tre. Jätteroligt och nu går jag i barnvagnstankar och har inte kunnat hitta den vagn jag söker tycker jag. Jag hoppas ni kan hjälpa mig! Vad jag vill ha i en vagn är detta: ~ Vändbar sittdel med fullt liggläge ~ Vanlig sits, ej ergonomisk ~ Stora svängbara luftdäck, tre eller fyra hjul spelar ingen roll (även framhjulet/-en ska vara stora) ~ Bra sufflett som skyddar ordentligt ~ Finns liggdel att köpa till så är det ett pluss, men inget krav Kom gärna med alla förslag ni har, och har ni egna erfarenheter av någon av vagnarna så blir jag jätteglad. Det finns inget maxpris, utan jag vill ha en bra vagn helt enkelt och har svårt att hitta alternativ. Nu håller jag tummarna för att den här brainstormningen ska ge mig de bästa vagnarna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-28 09:15
    Oj vad jobbigt att all text kom i en följd, undrar varför? Hoppas ni orkar läsa den iallafall.

• Svar på tråden Vilken barnvagn passar in på mina krav?
  • tideloo

Jo det ska vara lufthjul på den,/samt nya som man kan ha där fram , country hjul

• Ireth81
    Funderingar01 skrev 2013-12-28 12:26:17 följande:

Svängbara framhjul är ett måste. Har stora besvär med mitt bäcken som sitter kvar även efter förlossningen, så därför är det ett måste.
    Aha okej ja då går den bort tyvärr.
  • Funderingar01
    tideloo skrev 2013-12-28 13:17:00 följande:
    Jo det ska vara lufthjul på den,/samt nya som man kan ha där fram , country hjul

Bak, men inte fram. Och de där countryhjulen blir ju fasta... Och det vill jag ju inte ha.
  • Funderingar01

Efter ett par dagars funderingar så är jag tillbaka på kronan duo s. Även om suffletten verkade fantastisk på brio smile så tror jag att chassit är så mycket bättre på kronan, och det väljer tyngre. Jag tror bro skulle är en sån vagn som jag kanske kan köpa lite billigare på Blocket och ha som extra vagn...

• passo

Jag har en duo s och är jättenöjd. Nackdelen är suffletten.. Som du säger lite kort på sittdelen.

• Onormalin160

Kronan har ju sina fantastiska solskärmar som förlänger sufletten, jag har aldrig upplevt att den varit för kort. :)

• AsaO

EmmaLjung Mondial de luxe. JÄTTEstora jättefina retrolufthjul :)

• Judiths

Vi har en Trille Viper 4S. Vår sufflett är kort men jag har för mig att den skulle göras längre på nyare modeller, kanske inte tillräckligt dock.

• Klimpen

Du efter exakt samma sak som jag gjorde för drygt ett år sen, tyvärr finns inte många alternativ.. Köpte också nästan en kronan s, men den var alldeles för klumpig i hopfällt läge (och jag hade inte höga krav på att vagnen ska vara liten och smidig). Som en kompromiss köpte jag tillslut en brio go - 13 med terrängdäck till. Bor i Norrbotten, massa snö, men hittills det gått bra med dom små däcken.. Jag söker fortfarande efter den perfekta vagnen. Sufletten är för kort, inte fullt liggläge eller fullt Sitt läge och dom små däcken (blev inte mycket kvar av vagnen inser jag nu) är det jag hade velat ändra på mest på brio go. Och ett annat krav jag har är en ordentlig fotsäck, det behövs i vårat kalla klimat som skydd för snö, vind och kyla.

• passo
    Klimpen skrev 2014-01-03 15:43:45 följande:
    Du efter exakt samma sak som jag gjorde för drygt ett år sen, tyvärr finns inte många alternativ.. Köpte också nästan en kronan s, men den var alldeles för klumpig i hopfällt läge (och jag hade inte höga krav på att vagnen ska vara liten och smidig). Som en kompromiss köpte jag tillslut en brio go - 13 med terrängdäck till. Bor i Norrbotten, massa snö, men hittills det gått bra med dom små däcken.. Jag söker fortfarande efter den perfekta vagnen. Sufletten är för kort, inte fullt liggläge eller fullt Sitt läge och dom små däcken (blev inte mycket kvar av vagnen inser jag nu) är det jag hade velat ändra på mest på brio go. Och ett annat krav jag har är en ordentlig fotsäck, det behövs i vårat kalla klimat som skydd för snö, vind och kyla.

Tycker verkligen inte kronan s är klumpig ihopffälld. Såå lätt och smidig att ta bort hjulen med.
  • Funderingar01
    AsaO skrev 2014-01-03 15:27:28 följande:
    EmmaLjung Mondial de luxe. JÄTTEstora jättefina retrolufthjul :)

Men är de svängbara?
  • Funderingar01
    passo skrev 2014-01-03 09:05:05 följande:
    Jag har en duo s och är jättenöjd. Nackdelen är suffletten.. Som du säger lite kort på sittdelen.

Kul att höra! Hur länge har ni haft den? Du får gärna berätta mer om vad det är som gör dig nöjd, och hur ni resonerade innan ni valde den.
  • Funderingar01
    Onormalin160 skrev 2014-01-03 15:21:46 följande:
    Kronan har ju sina fantastiska solskärmar som förlänger sufletten, jag har aldrig upplevt att den varit för kort. :)

Och därför är det så trist att de inte behållit det på de nya modellernas sittdelar.
  • Funderingar01
    Judiths skrev 2014-01-03 15:42:50 följande:
    Vi har en Trille Viper 4S. Vår sufflett är kort men jag har för mig att den skulle göras längre på nyare modeller, kanske inte tillräckligt dock.

Har kikat på den, men dels tycker jag fortfarande suffletten är för kort, och sen gillar jag den bara inte.
  • passo
    Funderingar01 skrev 2014-01-03 16:30:57 följande:

Kul att höra! Hur länge har ni haft den? Du får gärna berätta mer om vad det är som gör dig nöjd, och hur ni resonerade innan ni valde den.
    Vi har haft den i ca 1 år nu. 
    Ville ha en vagn som inte var låg eftersom vi är rätt långa, att ställa in handtaget var ett måste. svängbara hjul fram likaså, sen självklart att den ska vara härlig att se på. Liggdelen är rätt stor och att kunna sätta upp ryggen i liggdelen är toppenbra det med. Det finns små fack i liggdelen som är perfekta för en liten blöja, kräkis, napp, vantar, plånbok tex. De gånger man ska gå kort eller endast ut på promenad och inte behöver skötväska.
    Bra stor varukorg. 
    Vagnen känns rejäl och inte plastig. 
    Den vänder i princip på stället, alltså väldigt smidig att köra.
Svar på tråden Vilken barnvagn passar in på mina krav?