• Tiiara

Vi som har provat/provar Litter Kwitter

Hej, jag har nyligen beställt hem en Litter Kwitter (en sådan som lär katter att kissa och bajsa i toalettstolen). Jag har två honkatter som är 3 och 6 år och har bara precis bytt kattsand i den vanliga kattlådan (fick höra att det kan ta ett tag innan de vänjer sig vid den, vilket jag nu märker).

Jag tänkte att det hade varit kul att få höra om andras erfarenheter, vad har gått bra, vad har gått sämre? Har ni några tips att dela med er av? :)

• Svar på tråden Vi som har provat/provar Litter Kwitter
  • X_Girl

Mina katter har provat. Den ena exotic går på twittern men inte den andra (norsk skogis/maincoon). Hon bajsar bredvid toalettstolen istället. Så jag har gett upp.
    Skall försöka med den senare igen...

• Tiiara

Vad tråkigt att det inte funkade. Hur gammal är den norska skogskatt-maincoonen? 

Jag har nyligen satt upp den på toaletten. Det funkar oväntat bra, förutom att min yngsta katt har bajsat på hallmattan en gång och på golvet en annan gång, fast då hann jag bära henne till toaletten innan hon var klar. Ska bli riktigt spännande att se om det fungerar :)

• X_Girl

Min skogis/maincoon är 10 månader. Kanske för ung ännu?

• Tiiara
    X_Girl skrev 2014-02-05 18:14:52 följande:
    Min skogis/maincoon är 10 månader. Kanske för ung ännu? 
    Det ska vara okej om hon är 10 månader. Det står att kattungar under 3 månader är för små. Jag tror att det är lättare ju yngre de är. Man får nog ha lite tålamod. Båda mina har protesterat sedan jag bytte till steg 2. Den äldsta började kissa på varenda plagg hon hittade. Jag fick byta tillbaka till steg 1 någon dag. Då var det inga problem, så då bytte jag till steg 2 igen fast bytte inte till ren sand utan använde samma som de hade kissat i tidigare. Tänkte att om de känner igen doften vet de vad de ska göra där och det funkade. Jag måste dock vara noga med att fylla på med sand (eller ja, det är ju trä egentligen) annars både kissar och bajsar den yngre på golv och kläder som ligger på golvet.. På söndag byter jag till steg 3. :)
Svar på tråden Vi som har provat/provar Litter Kwitter