• Chiquita07

Aggressiv och gravid, påverkas bebisen?

Jag är i v 18 (17+0) och jag är extremt aggressiv av mig. Skriker mycket och höjer rösten. Kan bebisen skadas av mitt beteende? Jag kan inte hålla aggressionerna inom mig utan jag måste bara skrika ibland när jag blir arg. Kan bebisen skadas av att även andra höjer rösten mot mig?

• Svar på tråden Aggressiv och gravid, påverkas bebisen?
  • Salome

Men hur ska det gå när bebis föds, kanske dags att jobba på sitt temperament, tålamod och hitta en vättre variant eller tycker du det är okej att andra gör lika?

• Geléhallon89
    Salome skrev 2013-12-28 15:56:04 följande:
    Men hur ska det gå när bebis föds, kanske dags att jobba på sitt temperament, tålamod och hitta en vättre variant eller tycker du det är okej att andra gör lika?
    kanske är pga hormonerna, jag är väldigt tjurig och blir lätt arg och irriterad. 
    Vincent 080622 <3
  • Fifi V
    Salome skrev 2013-12-28 15:56:04 följande:
    Antagligen är det så att hormonerna påverkar, hur man är som förälder sen är ju något helt annat. Temperament och tålamod övar man upp. Inget som man kan öva på måfå utan att någon (ehm, utvecklingsfaser, trots, allmänna tokigheter gjorda av ens barn) testar ens gränser ;)

Men känner igen mig, ts.
    Min första graviditet = lugn som en filbunke
    Denna gång = träsktrollet som gråter och är arg på allt och alla och för minsta lilla ting.

Ska testa antidepp under denna gravditet. Har iofs ätit dem i 6 år, men slutade ju. Borde inte gjort det. Kanske något för dig? Annars - meditera, det är verkligen guld, köp rökelser (milda sådana kanske? märkte att min nag champa inte höll måttet nu när man är illamående pga starka lukter haha), yoga kan man göra... då övar man på andningen också... vilket ju behövs sen ;)

Tänk helt enkelt - vad gör mig lugn? Och testa på.
Svar på tråden Aggressiv och gravid, påverkas bebisen?